دومین کارگاه آموزشی «پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی» ویژه هنرمندان استان خوزستان در دادگستری استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، این کارگاه با هدف بیان ضرورت اهمیت امر پیشگیری توسط اقشار مختلف جامعه و آموزش شیوه ­های صحیح پیشگیری، توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان و با حضور هنرمندان این استان برگزار شد.

کاووسی، مدرس این دوره آموزشی گفت: هنرمندان جذابیت گفتاری و نوشتاری دارند و به واسطه این جذابیت، جایگاهی که دارند، مورد توجه مردم جامعه هستند. 

وی ادامه داد: هنرمندان علاوه بر این­که الگوهای رفتاری مخاطبان خود هستند، می ­توانند به عنوان پلی میان مردم و دولت­ ها عمل کنند چرا که اثرگذاری آنان بر مردم بالاست.

کاووسی افزود: آسیب­ های اجتماعی در هر جامعه ای حتی در جوامع ایده­ آل وجود دارد اما نباید فرصت داد که این آسیب ­ها به وضعیت بحرانی برسند.

وی گفت: در مسئله کاهش جرائم و آسیب ­های اجتماعی، با نگاه جرم ­انگارانه به هیچ موفقیتی نرسیدیم و نتوانستیم این مسائل را کاهش دهیم. پس بهتر است مفاهیم را تغییر داده و با نگاه پیشگیرانه و استفاده از ظرفیت­ های اقشار مختلف جامعه، وارد میدان شویم.

مدرس این کارگاه افزود: پرورش حس اعتماد به نفس و خودکارآمدی، حفظ شخصیت فرزندان و مشورت با آنان از راهکارهای عمومی برای پیشگیری از آسیب­ هاست اما اگر بخواهیم به صورت تخصصی به این مسئله بپردازیم، نیاز به روش ­های روانشناختی و جامعه شناختی است.

کاووسی گفت: گسترش برنامه ­های فرهنگی­ هنری­ اطلاع­ رسانی از طریق رسانه­ ها، گسترش کتابخانه ­های عمومی و ارتباط نزدیک میان نویسندگان با مردم، از روش ­هایی است که می ­تواند در این زمینه راه گشا باشد.

وی تصریح کرد: مدارس باید اتاق ­های فکر و خلاقیت داشته باشند و محتوای مطالب درسی با رشد فکری دانش­ آموزان تدوین شود و ارتقای این سطح فرهنگ، رسالت هنرمندان است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.