به گزارش ایرنا محمد باقر الفت شامگاه سه شنبه در جلسه شورای پیشگیری استان گلستان در گرگان با بیان اینکه امروز در کشور حساسیت در خصوص پیشگیری ایجاد شده است ،افزود: شورای پیشگیری در استان ها باید مرجع تصمیم گیری باشد و همه مسئولان دستگاه های اجرایی عضو به دادگستری کمک کنند.
وی؛ الزام پیشگیری از وقوع جرم را کار علمی دانست و اظهارداشت: ناهنجاری های اجتماعی بدون پژوهش و بایسته های علمی نمی تواند در جهت کنترل جرائم موفق باشد و درمواردی نیز نتیجه عکس می دهد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه در گذشته آسیب های اجتماعی در کشور نادیده گرفته شده است، گفت: همه دستگاه ها و مدیران در زمینه رفع آسیب ها و ناهنجاری های موجود در جامعه مسئولند.
الفت افزود: برنامه های پیشگیری اجرا شده با مشارکت سایر دستگاه ها در 8 ماه گذشته سبب کند شدن و یا توقف رشد برخی ناهنجاری های اجتماعی مانند طلاق و حاشیه نشینی شده است.
وی در ادامه دغدغه اصلی را حفظ انفال ومنابع طبیعی بیان کرد و اظهار داشت که طبیعت کشور ما خشک و کم آب است و به همین دلیل استان های شمالی را خطر تغییر کاربری، تصرف و زمین خواری تهدید می کند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افزود: هر بنایی که درعرصه های ملی و منابع طبیعی ساخته می شود سرمایه های ملی را به گچ و سیمان تبدیل می کند و تخریب آن نیز تبعات اجتماعی دارد.
الفت با بیان اینکه قوه قضاییه تکلیف قانونی برای مقابله با جرم دارد و چاره ای جز تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در کشور نیست ،افزود: تنها راه حل این امر جدی گرفتن پیشگیری از تعدی به عرصه های ملی و طبیعی است تا از هدر رفت انرژی و سرمایه های ملی و منابع طبیعی جلوگیری کنیم.
** ورود 15 میلیون پرونده به دستگاه قضایی
وی با یادآوری ورود 15 میلیون پرونده به دستگاه قضایی گفت: اگر بخواهیم براساس استانداردهای عدالت گستری آرای با کیفیت و قابل دفاع در محاکم صادر شود توان قضات ما پاسخگویی سالانه به حدود 600 هزار پرونده است.
الفت؛ به تلاش برای کاهش جمعیت زندانیان کشوراشاره کرد و افزود: با صدور آرای جایگزین در دادسراها و دادگاه ها برای کاهش مددجویان زندان های تلاش می شود.
بازدید از زندان گرگان و اردوگاه ترک اعتیاد توسکستان از دیگر برنامه های معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه بود.
الفت برای برای شرکت در نخستین سمینار تخصصی پیشگیری با موضوع تصرفات غیرقانونی به گلستان سفر کرده است.
این سمینار 27 و 28 تیر با حضور کارشناسان 7 استان به میزبانی گلستان در گرگان در حال برگزاری است.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.