این مراسم به همت موسسه مردمی آوای اندیشه فارس برگزار شد و دانش آموزان شرکت کننده کتاب خواندند و کتاب هدیه گرفتند.
بهرام سلمانی مسئول برگزاری این مراسم به ایرنا گفت:از شنبه 20 آبان با کاروان کتاب به مدارس رفته ایم و برای دانش آموزان نمایش کتاب اجرا می کنیم که امروز کاروان کتاب به پاسداشت کتاب در مدرسه شاهد لاله ها سرود کتاب اجرا کرد.
در این پاسداشت که مسئولانی از دستگاه های مختلف فرهنگی حضور داشتند بتول معلم رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شیراز گفت: دوست داریم یکی از شهرهای استان فارس و مخصوصا شهرصدرای شیراز به عنوان پایتخت کتاب انتخاب شود وتلاش می کنیم تا این پایتختی را نصیب استان فارس کنیم.
در این مراسم نصرالله کیانی مدیر ناحیه یک آموزش وپرورش شیراز گفت : امروز به تحقیق ثابت شده است هیچ رسانه ای جای رسانه مکتوب و کتاب را نگرفته ونخواهد گرفت و هیچ فردی جای معلم را نگرفته و نخواهد گرفت از این رو، ما باید اهمیت این موضوع رابه همگان گوشزد کنیم.
در این مراسم زهرا افتخاری مدیرکانون پرورش فکری کودک ونوجوان استان فارس گفت: آمده ایم برای کتاب جشن بگیریم تا آینده سازان میهن اسلامی بتوانند خوش بدرخشند.
وی بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هدف اصلیش مطالعه وکتاب خوانی هست که به جز کتاب ، 42 ماموریت فرهنگی هنری و ادبی دارد.
افتخاری قول داد قفسه کتابخانه مدرسه را از گروه الف، ب و جیم پر کند وکتابخانه های کلاسی درمدرسه شکل بگیرد.
او گفت:‌این دانش آموزان زیر آفتاب مهربانی به عشق کتاب نشسته اند.

** با کتاب بیگانه ایم
داریوش نویدگویی ناشر برتر کشوری که میهمان پاسداشت کتاب در مدرسه شاهد لاله ها بود گفت: ما با کتاب بیگانه ایم، همه مسئولان و مهم نیست در چه مقام و پستی خدمت می کنند باید تفکرشان فرهنگی باشد چه دولتی ها چه موسسات خصوصی که درحوزه های مختلف فعالیت می کنند. باید فرهنگی فکرکنند چون شیراز شهرفرهنگ است.
مدیر انتشارات نوید خطاب به دانش آموزان گفت: رسانه های جدید، فضای مجازی که از طریق موبایل وارد خانه ها شده باید مواظب باشید که شما را از بنیاد فرهنگی، تاریخ و فرهنگ این کشور جدا نکنند. اینها خانواده های ایرانی را نشانه گرفته اند. باید فرهنگ ایرانی واسلامی سرلوحه زندگیتان باشد واز خانواده های خود مواظبت کنید.
نوید گویی همگان را دعوت کرد با حضور در نمایشگاه کتاب فارس(دوم تا هفتم آذر) به این نمایشگاه رونق بدهند چرا که درنمایشگاه برنامه های مفصلی خواهیم داشت.
در این آیین از سید مهدی میرعظیمی برای خلق کتاب های یک صفحه ای تجلیل شد.
همچنین 200 جلد کتاب به دانش آموزان مدرسه شاهد لاله ها هدیه داده شد.
بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار «آینده روشن با خانواده کتابخوان» از شنبه بیستم آبان تا جمعه بیست و ششم آبان 96 در کشور برگزار می‌شود.
نخستین روز این هفته برابر با ۲۰ آبان‌ با عنوان «کتاب، اهالی قلم و رسانه»، یکشنبه ۲۱ آبان‌ «کتاب، فضای مجازی و جهان دیجیتال»، دوشنبه ۲۲ آبان‌ «کتاب و جامعه دانشگاهی»، سه‌شنبه ۲۳ آبان «کتاب، کودک و نوجوان، خانواده»، چهارشنبه ۲۴ آبان‌ «کتاب، کتابخوانی و کتابدار»، پنجشنبه «کتاب، ناشران، کتاب‌فروشان و اقتصاد» و آخرین روز این هفته «کتاب، حیات طیبه و انقلاب اسلامی» نامگذاری شده است.
1876/ 2027
خبرنگار: علامرضا مالک زاده ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.