به گزارش ایرنا ویژه برنامه روز جهانی کودک در قالب بیستمین جشنواره استانی قصه‌ گویی در بخش های قصه گویان کانونی(مربیان)، قصه گویان آزاد، قصه گویان اعضای مراکز، قصه گویان رضوی و قصه گویان پدربزرگ ها و مادربزرگ ها در سالن سینما کانون شهر همدان برگزار شد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در این آیین گفت: کودکان و نوجوانان و مربیان و اولیای تربیتی آن ها،2 جامعه هدف برنامه های هفته ملی کودک در این استان است.
سید محمدرضا جوادی با بیان اینکه ضرورت و اهمیت حوزه کودکان و نوجوانان در آموزه‌های دینی و قرآنی مورد تاکید است افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از اصلی‌ ترین عرصه ‌های کودک و نوجوان دبیری ستاد بزرگداشت هفته کودک و نوجوان را بر عهده گرفته است.
وی عنوان کرد: سیاست‌ها برای برگزاری برنامه‌ها به استان‌ ها ابلاغ شده و رویکرد امسال با توجه به تقارن هفته ملی کودک با ایام محرم و عزاداری‌های سرور و سالار شهیدان آموزه های عاشورایی است و در کنار آن به نیازهای کودکان در زمینه شادی و نشاط نیز پرداخته می ‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان شعار هفته ملی کودک در کشور را 'هر کودک نشانی خداست' اعلام کرد و افزود: هدف اصلی که در برنامه‌ ها جلب افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی و ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان امروز است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره فعالیت مراکز 40 گانه در هفته کودک و نوجوان در همدان یادآور شد: برگزاری نمایشگاه، برگزاری غرفه ‌های فرهنگی و هنری، برپایی خیمه ‌های عاشورایی و برگزاری برنامه‌ های مشترک با مدارس از جمله برنامه‌ها شاخص در این هفته خواهد بود.
برنامه‌های هفته ملی کودک با 430 عنوان برنامه پیش بینی شده از 15 تا 21 مهرماه برای کودکان و نوجوانان با همکاری سایر دستگاه ‌های فرهنگی استان برگزار می‌شود.
هم اکنون کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان همدان دارای 40 مرکز فرهنگی و هنری در سراسر استان است که از این تعداد 28 مرکز ثابت، هشت کتابخانه سیار روستایی، یک واحد سیار شهری و سه کتابخانه پستی است.
همچنین 54 هزار نفر عضو اسمی مراکز کانون و بیش از 50 درصد این افراد عضو فعال هستند.
1181/2087
خبرنگار:الهام تدین**انتشاردهنده:زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.