محمد بدری در پاسخ به این سوال که چرا یکی از بهانه های همیشگی متکدیان این است که می گویند پول برگشت تهیه بلیط به شهرستان خود را ندارند، گفت: محتاج واقعی جلوی کسی را نمی گیرد. این افراد و امثال آن ها نه محتاج 50 تومان کرایه برگشت هستند و نه اگر کسی این ها را برای مراجعه به کمیته امداد راهنمایی کرد، هرگز به این نهاد حمایتی می آیند زیرا به همان میزان که باید برای این کار وقت بگذارند می توانند چندین برابر مبلغ اهدایی، درآمد کسب کنند.
وی افزود: بعضی متکدیان از احساسات مردم سوء استفاده می کنند و هر روز به نوعی برای کسب درآمد حرف هایی می زنند اما کمیته امداد برای آن دسته که ادعا می کنند در راه مانده هستند، چنانچه به این نهاد مراجعه کنند طبق تفاهم نامه ای که با شهرداری دارد، این افراد را معرفی میکند و بلیط در اختیارشان قرار می گیرد تا به شهرستان خود بروند. تامین هزینه سفر نیز از سرفصل «ابن سبیل» که از محل صدقات مردمی است تامین می شود، ضمن این که در ترمینال نیز برای این افراد تسهیلاتی در نظر گرفته شده و اگر تنها مشکل این ها تهیه بلیط سفر است، بلیط در اختیارشان قرار می گیرد و مانند دیگر مسافران در طول سفر از آن ها پذیرایی می شود.
این مسئول در کمیته امداد فارس با اشاره به این که هم اکنون 2300 بیمار صعب العلاج، زمین گیر و خاص تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، گفت: مددجویان ما دو دسته هستند، گروهی که بیمه خدمات درمانی کمیته هستند و جمعیت تقریبی آن ها از 320 هزار مددجو به 70- 80 هزار نفر می رسد و دسته ای دیگر که بیمه سلامت یا خدمات درمانی روستایی دارند.
آن افرادی که بیمه خدمات درمانی کمیته امداد دارند تامین هزینههای بیمه پایه آنها با ماست و افرادی که مددجو هستند و بیمه درمانی ما را ندارند، بیمه مکملشان با ماست.
وی افزود: کمیته امداد همچنین عمده هزینه های بستری، دارویی و تجهیزات را برای مددجویان می پردازد و تهیه دستگاه های تنفسی، تخت و تشک مواج، کپسول اکسیژن و سایر تجهیزات از آن جمله است. در کنار بحث هزینه های بیمه مکمل نیز در 6 ماه اول سال جاری به طور میانگین 2 میلیارد تومان اعتبار صرف شده است. در نقاهتگاه کمیته امداد نیز که در خیابان رودکی واقع شده، در 6 ماه اول سال جاری به حدود 15 هزار نفر اسکان داده شده است.
بدری اضافه کرد: در سال گذشته نیز 28 هزار و 700 نفر شب، به بیماران و همراهان آنها در این محل نقاهتگاه ارایه خدمات شد. ماهیانه بین 300 و 400 میلیون تومان نیز هزینه بیمه تکمیلی مددجویان است، همچنین در این نقاهتگاه هر ماه بین 2 تا 2500 نفر اسکان داده می شوند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد بیان داشت: بحث رسیدگی بیشتر به معیشت، مسکن و امور بیمه ای مددجویان و آموزش های تخصصی و توجه به مددکاران برای رسیدگی به محرومان در اولویت کارهای این نهاد است. این مسئول با اشاره به این که تمامی مددجویان شهرهای بالای 20 هزار نفر که کمک هزینه معیشت از این نهاد دریافت می کنند از خدمات بیمه پایه و مکمل بهره مند می باشند، افزود: مددجویانی که بیمه خدمات درمانی دارند نیز بیمه مکمل امداد هستند و از خدمات بیمه ای و هزینه های درمانی بهره مند می شوند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد فارس همچنین به طرح تغذیه کودکان زیر 6 سال که از سوء تغذیه رنج می برند اشاره کرد و گفت: طبق تفاهم نامه ای که بین کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی شیراز منعقد شده است، کودکانی که از نظر وزن و قد و سوء تغذیه دچار مشکل هستند و رنج می برند و خانواده های آن ها از نظر اقتصادی وضعیت مناسبی ندارند و اکنون تعداد آن ها به 4 هزار و 500 نفر می رسد، تحت حمایت قرار می گیرند و با اختصاص سبد غذایی میزان کالری مورد نیاز آن ها تامین می شود و به محض این که وزن و قدشان به میزان استاندارد رسید از تحت پوشش خارج شده و دیگر کودکانی که وضعیت مشابهی دارند جایگزین می شوند.
بدری با اشاره به سیاست های جدید کمیته امداد در زمینه ارایه کمکهای حمایتی به مددجویان، از جمله تامین مسکن افزود: به رغم تلاشها و قدم های مثبتی که در این زمینه برداشته شده هم اکنون 10 هزار خانواده در سطح استان به سرپناه نیاز دارند که اغلب ساکن شهرستانهای دارای ضریب محرومیت بالای 6 تا 9 می باشند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 781148
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.