نبود معلم برای برخی کلاس ها نیز از دیگر مشکلات مدارس است. در همین رابطه یکی از والدین در تماس تلفنی با «خبرجنوب» با اشاره به این که پسرش در پایه دهم رشته کاردانی انیمیشن در یکی از مدارس غیرانتفاعی تحصیل میکند، گفت: پسرم را در مدرسه غیر انتفاعی ثبت نام کردم که دغدغه مسائلی همچون تهیه کتاب و معلم نداشته باشد اما پس از گذشت بیش از یک ماه از سال تحصیلی از 14 کتاب درسی، تنها توانستیم 7 کتاب را برای او تهیه کنیم.
سلطانی با بیان این که شهریه این مدرسه غیر انتفاعی چهار میلیون و نیم است، افزود: مسئولان امر در جواب مشکل کمبود کتب درسی و نبود معلم در مدرسه به این جمله اکتفا می کنند که وضعیت استان های قم، تهران و اصفهان و مشهد نیز مشابه فارس است و کتب درسی هنوز در این استان ها نیز به طور کامل توزیع نشده است.
وی با ابراز گلایه از عملکرد مسئولان اداره کل آموزش و پرورش فارس بیان داشت: مسئولان 3 ماه تابستان وقت داشتند که مشکل تامین کتب درسی و نبود معلم در مدارس را پیگیری و حل کنند. در حال حاضر دغدغه دانش آموزان و والدین آن ها به جای توجه به مسائل تحصیل، تهیه کتب درسی و نبود معلم شده است که جای سوال دارد با وجود این همه فارغ التحصیل بیکار در خانواده ها، چرا از آن ها لااقل در مدارس غیر دولتی و غیر انتفاعی بهره برده نمی شود.
سلطانی با بیان این که مشکل تامین کتب درسی تنها مشکل حال حاضر مدارس غیر انتفاعی نیست، گفت: بسیاری از خانواده ها که فرزندان آن ها در مدارس دولتی تحصیل می کنند نیز در زمینه تهیه کتب درسی دانش آموزان با مشکل مواجه هستند و پاسخی از سوی مسئولان دریافت نمی کنند.
در همین رابطه کارشناس مسئول کتب درسی و نشریات کمک آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس در گفت و گو با خبرنگار «خبرجنوب» با بیان این که در زمینه تهیه کتاب های مقاطع ابتدایی و پیش دانشگاهی مشکلی وجود ندارد گفت: کتب درسی این دو مقطع تحصیلی توسط اداره کل آموزش و پرورش استان توزیع شده و حتی کتب درسی اضافه نیز در انبارها موجود است.
مجید پیشرو با اشاره به این که کتب درسی مقاطع متوسطه اول و دوم توسط کتابفروشی های سطح شهر توزیع میشود، افزود: کسری برخی کتب درسی شاخههای فنی و حرفه ای و کاردانش از پنج شنبه هفته گذشته به استان ارسال شده و با هماهنگی کارشناسان نواحی ادارات آموزش و پرورش و شهرستان ها به زودی توزیع آن آغاز میشود. وی دلیل تاخیر توزیع این کتب درسی را تاخیر در ثبت نام این دانش آموزان اعلام کرد و بیان داشت: به دلیل این که این دانش آموزان دیرتر ثبت نام کرده اند، در مرحله دوم، درخواست کتاب های درسی مورد نیاز آن ها به تهران ارسال شده است به همین دلیل با کمبود کتب درسی شاخه فنی و حرفه ای و کار و دانش رو به رو شدیم.
پیشرو با بیان این که دانش آموزان مقطع ابتدایی، پیش دانشگاهی و شاخه فنی و حرفه ای باید از طریق سامانه
www.textbook.ir برای تهیه کتب درسی خود ثبت نام کرده و کتاب های مورد نیاز خود را دریافت کنند، افزود: همه افرادی که از طریق این سامانه ثبت نام کرده اند، کتب درسی خود را دریافت کرده اند و در حال حاضر نیز این کتب در انبارهای آموزش و پرورش برای آن دسته از دانش آموزانی که موفق به تهیه کتب درسی خود نشده اند، موجود است و در حال توزیع می باشد.
کارشناس مسئول کتب درسی و نشریات کمک آموزشی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: از روز شنبه (دیروز) توزیع مرحله دوم کتب درسی شاخه فنی و حرفه ای آغاز شده است.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 776352
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.