سعیده قادری سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقلید دوشنبه به ایرنا گفت: این جشنواره که پیشینه 10 ساله دارد با حمایت بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، انجمن اهل قلم شهرستان اقلید و انجمن اهل قلم استان فارس برگزار شد.
وی ادامه داد: رونمایی از کتاب مسافر آدینه که حاوی اشعار منتخب یک دهه شعر انتظار است انجام گرفت.
قادری افزود:این همایش در دو بخش نشست تخصصی و اختتامیه برگزار و در نشست تخصصی که با حضور شاعران منتخب، استادان ادبیات فارسی دانشگاه ها و مرکز آموزش عالی اقلید ،هیات داوران جشنواره در سالن کتابخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقلید انجام شد، اشعار شاعران را دکتر محمد حسین بهرامیان و دکتر رضا علی اکبری به نقد و بحث گذاشتند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اقلید ادامه داد : در بخش دوم این جشنواره شعر خوانی در سالن آمفی تئاتر و با حضور اقشار مردم و علاقه مندان به شعر برگزار شد.
دکتر محمد حسین بهرامیان، شاعر و داور این جشنواره درباره این مراسم به ایرنا گفت: 10 سال تجربه برگزاری مسافرآدینه سبب آشنایی، ارتباط و تعامل شاعران فارس و استان های دیگر با شاعران اقلید شده است.
این شاعراستاد درباره سطح کیفی این جشنواره و آثارارائه شده افزود:شاعران شرکت کننده در این همایش از زبده های هر استان بودند، به عنوان مثال می توان از خانم محرابی از یزد که در سبک شعر آیینی حرف اول را می زند، مرید محمدی ازشهرکرد که مسلط به شعر فولکور محل خویش است، همچنین علی فردوسی از اصفهان، اعظم قلندری و ام البنین باباخانی از اقلید نام برد.
بهرامیان با اشاره به تقدیر از دکتر رضا علی اکبری در این مراسم افزود:ایشان از نخبگان عرصه شعر استان هستند و تجلیل از وی در این همایش نشان از قدرشناسی هنرمندان وحُسن توجه متولیان برگزار کننده بود.
این شاعر ادامه داد: بها دادن به شاعران جوان در این جشنواره با اهدا لوح یادبود سبب ایجاد انگیزه بیشتر و فعالیت دوچندان آنان در آینده خواهد شد‌.
داور جشنواره مسافر آدینه در باره نحوه میزبانی اقلید اظهار کرد: این شهرستان ظرفیت و قابلیت برگزاری همایش ها و کنگره های بزرگ کشوری و حتی بین المللی را داراست.
بهرامیان ادامه داد: برخورداری از آب و هوای خوب، موقعیت جغرافیایی مناسب و نزدیکی به مرکز چهار استان، مردمان خونگرم و فرهنگ دوست، امکانات مناسب، افراد فعال و توانمند جهت برگزاری همایش ها، نشان می دهد که این سامان، قادر به میزبانی همایش های ادبی در سراسر کشور است.
محمدحسین اقلیدی مدیر اجرایی جشنواره مسافر آدینه گفت: دهمین جشنواره مسافر آدینه امسال متفاوت تر از هر سال برگزار شد زیرا سال پیش با حضورشاعران چهار استان برگزار شد امسال به هفت استان گسترش یافت.
وی ادامه داد: داوری آثار در این جشنواره از استان فراتر رفته و داورانی از استان های دیگر نیز حضور داشتند.
مدیراجرایی این همایش درباره نحوه گزینش شاعران در این جشنواره ادامه داد: انتخاب بهترین شاعر هر استان و دعوت از وی جهت حضور در این جشنواره انجام گرفت و تعداد آثار رسیده در قالب شعر و داستانک به این جشنواره 267 اثر بود که پس از داوری، پنج اثر برگزیده و ده اثر شایسته تقدیر شدند که سید محمد شفیعی از اهواز مقام اول، اعظم قلندری از اقلید وعلی فردوسی از اصفهان دوم و سوم شدند.
شهرستان اقلید در 267 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
خبرنگار: سیدمهدی مرتضوی ** انتشاردهنده:‌سید احمد نجفی
2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.