علی معینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نبود سالن تئاتر برای اجرای برنامه های هنری، نبود سکوهای اجرای نمایش های خیابانی در شهر و نبود مجتمع فرهنگی برای فعالیت های نمایشگاهی و برگزاری همایش های فرهنگی از مهمترین چالش حوزه فرهنگی و هنری شهرستان تیران و کرون است.
وی بیان کرد: با توجه به محدودیت های مالی محلی در شهرستان تیران و کرون توسعه زیر ساخت ها و تجهیز مراکز فرهنگی و هنری میسر نیست و در گذشته هم بی تدبیری مسئولان موجب شده اعتبارات از بین برود و در ساخت و احداث مراکز فرهنگی و توسعه زیر ساخت ها هزینه نشود.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه این شهرستان از داشتن یک گالری برای برپایی نمایشگاه محروم است، تصریح کرد: تنها سالن گالری نمایشگاه های فرهنگی و هنری شهرستان به کتابخانه های عمومی اختصاص یافته که این تصمیم گیری و واگذاری گالری مانع از برپایی نمایشگاه های فرهنگی و هنری شده است.
وی یادآوری کرد: همکاری مسئولان شهرستانی و استانی در بازگشت سالن گالری شهرستان از کتابخانه های عمومی به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیاز است.
وی ادامه داد: برگزاری برنامه های فرهنگی وهنری نیازمند سالن های استاندارد است که نبود چنین سالن هایی یکی از دغدغه های حوزه فرهنگی و هنری شهرستان است.
معینی افزود: هم اکنون سالن بخش خصوصی در شهرستان وجود دارد اما با توجه به محدودیت های مالی توانایی اجاره این سالن ها وجود ندارد.
وی همچنین به عرضه تولیدات هنرمندان شهرستان اشاره کرد و گفت :ایجاد بازارچه برای عرضه محصولات هنرمندان شهرستان با همکاری شهرداری انجام خواهد شد که برای این موضوع باید جانمایی دقیق و قابل دسترس برای مردم انجام شود.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 71 هزار نفر در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
100 نفرعضو خانه هنرمندان شهرستان هستند و در قالب پنج انجمن های تئاتر، تعزیه، موسیقی، شعر و ادب، سه موسسه فرهنگی هنری و 54 کانون فرهنگی هنری مسجد در این شهرستان فعالیت می کنند.
7131/ 6022 خبرنگار: اکبر مهدی زاده - انتشار دهنده: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.