استاندار فارس از بخش‌های مختلف آزادراه شیراز - اصفهان بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل تبادار در حاشیه این بازدید که 12 ساعت طول کشید افزود: انتظار داریم وزارت راه و شهرسازی و مسئولان ذیربط در استان به این مهم بر مبنای وسع خود توجه ویژه‌ای داشته باشند.

استاندار فارس با بیان اینکه به گواه آمار میزان تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در این استان بالا است، اظهار داشت: آزادراه شیراز-اصفهان علاوه بر نقش‌آفرینی که در ابعاد مختلف تسهیلاتی، اقتصادی و در نهایت رفاه عمومی دارد با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید و نوآورانه در ساخت این آزاد راه می‌تواند به‌عنوان پایه در سراسر کشور مورد استفاده قرار گیرد.

تبادار گفت: این مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است زیرا با استفاده از تکنولوژی پیشرفته دنیا و ترکیب با توانمندی‌های داخلی در حال صورت گرفتن است.

وی با بیان اینکه مدیران اجرایی ذیربط در استان به‌صورت جدی پشتیبان پروژه آزاد راه شیراز-اصفهان بوده و همواره از آن حمایت می‌کنند، اظهار امیدواری کرد: وزارت راه و شهرسازی همانند گذشته تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه را مورد توجه ویژه قرار دهد. البته شریک پروژه یعنی وزارت دفاع باید در تامین موزون و همسان اعتباری به جد کوشا باشد تا شاهد افتتاح آن در سال 97 باشیم.

استاندار فارس با ابراز رضایت از پیشرفت پروژه آزادراه شیراز-اصفهان ادامه داد: شرایط راه‌های استان فارس با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد و با توجه به اینکه آزاد راه شیراز-اصفهان، تنها آزادراه جنوب کشور محسوب می‌شود و استان‌های همجوار نیز از آن بهره‌مند خواهند شد. امیدواریم توجه بیشتری به تامین اعتبار آن صورت گرفته و هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

تبادار با تاکید بر اینکه نقش‌آفرینی پروژه آزادراه شیراز-اصفهان در رفاه و رونق اقتصادی بسیار بالا است، گفت: خدمات جانبی مورد نیاز مردم در این آزادراه و چگونگی اتصال مطلوب آزادراه شیراز-اصفهان به شهر شیراز از هم‌اکنون به‌صورت جدی در دستور کار قرار گرفته و باید کارگروهی در حوزه عمرانی تشکیل شود و این موضوعات را راهبری کند.

وی همچنین متذکر شد: علی‌رغم تلاش‌های انجام شده در گذشته، هنوز از نظر حمل و نقل جاده‌ای وضعیت مناسبی در کشور نداریم.

گفتنی است، آزادراه شیراز-اصفهان با حدود 230 کیلومتر طول موجب کاهش مسافت فعلی شیراز به اصفهان به میزان 135 کیلومتر می شود و هم اکنون دارای بیش از 65 درصد پیشرفت فیزیکی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.