به گزارش خبرنگار ایرنا ، سید محمدعلی افشانی استاندار فارس در بین نماز ظهر و عصر جمعه شیرازبر لزوم حفظ همدلی و وحدت و حمایت از برنامه های دولت تاکید کرد و افزود: در سال تولید و اشتغال توجه ویژه ای به توسعه اشتغال در کشور ودر استان فارس شده است.
او گفت: در حالی که سال گذشته بیکاری در این استان حدود 12.3 درصد بود که در پایان سال به 11.4 درصد رسید اما به رغم اینکه بیکاری کشور به 12.6 رسید بنا به اعلام مرکز آمار ایران بیکاری استان بعد از 12 سال به 9.8 درصد رسیده است .
استاندار فارس با اشاره به اجرای دهها طرح عمرانی بزرگ دراستان فارس اضافه کرد : از بزرگترین پروژه‌های عمرانی طی یک سال اخیر می‌توان به بهره‌برداری از ورزشگاه پارس، افتتاح فاز یک قطار شهری شیراز و پیشرفت 30 درصدی بزرگراه شیراز اصفهان اشاره کرد.
افشانی همچنین با بیان اینکه بهره برداری از یک هزار طرح با سه هزار میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت امسال انجام می شود افزود: طی چهار سال گذشته به 870 روستای این استان گازرسانی شده است در حالی که در50 سال قبل از روی کار آمدن این دولت تنها به 604 روستا گازرسانی شده است.
استاندار فارس به آغاز عملیات اجرایی خط آهن شیراز - بوشهر اشاره کرد و گفت : پس از پیگیری های بسیار این امر محقق شده است ، خط آهن گلگهر به کرمان نیز که ادامه این مسیر است با تامین اوراق اسناد خزانه اسلامی فعالیت آن از سر گرفته شده است.
افشانی با تشریح خدمات دولت در حوزه حمل و نقل گفت : خدمات در این حوزه چشمگیر و غیر قابل انکار است ، در حوزه حمل و نقل هوایی دولت 250 میلیارد تومان در سال گذشته برای توسعه فرودگاه شیراز مصوب کرد که تاکنون 50 میلیارد تومان در فرودگاه شیراز هزینه شده است تا فرودگاهی در شان جایگاه فارس و شیراز ایجاد شود و نسبت به وضع موجود بهبود خوبی خواهد داشت.
وی گفت: در حمل و نقل زمینی نیز آزادراهها و بزرگراهها در اولویت هستند و به سرعت هم پیش می روند. آزادراه شیراز - اصفهان نیز که مهمترین پروژه آزادراهی کشور است پیشرفت آن از 60 درصد بیشتر شده و امیدواریم سال آینده به بهره برداری برسد.
هنگام سخنرانی استاندار فارس برخی از نمازگزاران با فرستادن صلوات پی در پی موجب وقفه چند لحظه‌ای در سخنرانی استاندار شدند.
افشانی در پاسخ به سخن یکی از نمازگزاران که وی را متهم به پشت کردن به راه شهدا می‌کرد گفت: بنده از همه شما به شهدا نزدیک‌ترم و اگر عملکردهایمان را بررسی کنید آن‌گاه مردم خواهند فهمید چه کسی به شهدا نزدیک‌ تر است.
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.