اعتقاد و آیین نذر را رختی نو پوشاندن با این هدف صورت می گیرد که نفع آن به عده بیشماری برسد و مفید باشد، و همین هدف؛ سرچشمه تفکراتی شده است تا بتوان این آیین را زیباتر و گوناگون تر ساخت.
نذردانایی برپایه عنصر بالنده این مقوله یعنی کتاب شکل گرفته و صاحبان نذر به دانش و نیاز مردم به کتاب پاسخی در خور می دهند و با دادن یارمهربان به مردم، ادای نذر می کنند.
استان فارس برای دومین سال، امسال هم پویش همنوایی (کمپین) نذردانایی را برای جمع آوری کتاب و توزیع آن در مناطق محروم شیراز و استان فارس راه اندازی کرده است.
حسن دهقان رئیس انجمن اهل قلم فارس که یکی از دست اندرکاران این پویش است در کانال تلگرامی نذردانایی 2 نوشته است:‌ پارسال بیش از هشت هزارعنوان کتاب توسط این کمپین جمع آوری و در هشت روستا، 2 اردوی جهادی و یک منطقه عشایری توزیع شد.
این عضو خانه مطبوعات فارس خطاب به دانایان و نذر دهندگان افزوده است: امسال نیز نیازمند یاری شما هستیم.
روش ساده و قابل دسترسی را هم معرفی کرده است به این صورت:کافی است نام، نام خانوادگی و تعداد کتاب های اهدایی را به شماره 09397114563 پیامک کنید تا با شما تماس بگیریم.
دهقان اولویت را کتاب های رمان، تاریخ و به ویژه کتاب کودک اعلام کرده و افزوده است که از پذیرش کتاب های آموزشی و کمک آموزشی و فرسوده یا دارای متن و دست نوشته معذوریم.
یکی از کارهای دیگر پویش همفکری نذردانایی در فارس این است که اعلام کرده :‌نذرهای نقدی برای خرید کتاب نیز پذیرفته می شود.
براساس آنچه دهقان رئیس انجمن اهل قلم فارس اعلام کرده است از ابتدای راه اندازی پویش همفکری برای نذر دانایی (آخر شهریور96 ) تا دوم مهر،‌ افزون بر مردم عادی، نویسندگان،‌شاعران، مترجمان و سرآمدان فرهنگ استان کتاب هایی نذردانایی کرده اند.
این ابتکار فرهنگی که به گفته دست اندرکاران آن،با ماه محرم ماه نذر و نیاز همزمان شده می تواند افزون بر پاسداشت این واقعه تاریخی و مذهبی، زمینه ساز افزون شدن دانایی مردم در پرتو کتاب باشد.
پویش نذر دانایی 2 تا آخر ماه محرم ادامه دارد.
1876/ 2027
تهیه و تنظیم:‌غلامرضا مالک زاده ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.