به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی القاصی مهر شامگاه جمعه در حاشیه جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد فارس در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر برای 10 پرونده حکم داده شده که از این تعداد هشت پرونده منجر به صدور حکم محکومیت به جزای نقدی شده ، یک نفر شش ماه حبس تعزیری شده و یک نفر هم حکم برائت دریافت کرده است .
رئیس کل دادگستری گفت:31 پرونده مربوط به مسئولان این استان، هفت پرونده مربوط به فرمانداران شهرستان ها و 23 پرونده مربوط به مدیران دولتی است .
رئیس کل دادگستری همچنین درباره گروه های تروریسی دستگیرشده ماه محرم پارسال در لارستان گفت:این پرونده با توجه به حساسیتش توسط اداره کل اطلاعات کاملا بررسی شده و 17 خرداد امسال دادگاه آن برگزار شده است و به دلیل نیاز به تحقیقات بیشتر وقت رسیدگی آن تجدید شد و تا پایان خرداد ماه درباره آن رای داده می شود .
رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین درباره دستگیری افراد مشکوک به همکاری با داعش در لارستان گفت : با توجه به اشراف امنیتی موجود در استان فارس، هفت نفر در شهرستان لارستان دستگیر شدند .
رییس کل دادگستری استان فارس اضافه کرد : اقلام مختلف ممنوعه از این افراد کشف شده و در حال تحقیق و بررسی در خصوص وابستگی این افراد هستیم ، وابستگی این افراد به گروهک تروریستی داعش تا این لحظه مشخص نیست و کارشناسان و مسئولان در حال تحقیق و بررسی بیشتر هستند .
القاصی بیان کرد: اخبار و اطلاع رسانی در این زمینه باید با تائید مقام قضایی صورت گیرد .
رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به آمار یک هزار و 138 زندانی جرائم غیرعمد در استان فارس گفت :فارس دارای رتبه اول زندانیان جرائم غیر عمد در کشور است که در این زمینه باید برنامه ریزی و تلاش بیشتر برای کاهش تعداد زندانیان انجام شود.
وی ادامه داد: برای آزادی این افراد نیازمند تامین بیش از 839 میلیارد ریال اعتبار و بودجه هستیم .
رئیس کل دادگستری فارس اضافه کرد: از میان زندانیان جرائم غیر عمد ، 803 نفر جرم مالی به ارزش 425 میلیارد ریال، 25 نفر نفقه به میزان 2 میلیارد و 250 میلیون ریال، 207 نفر به دلیل مهریه، 20 نفر به علت حوادث شبه عمد، 33 نفر برای حوادث کارگاهی و 50 نفر نیز برای تصادفات در زندان هستند.
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.