به گزارش ایرنا احمد اصغری مهرآبادی، چهارشنبه در آیین بهره برداری از سه هزار و 286 واحد مسکن مهر استان فارس در شیراز افزود: پیش بینی می شود 340 هزار واحد باقی مانده نیز در سال 97 به بهره برداری برسد.
او ادامه داد: از مجموع 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر که در کشور عملیات اجرای آنها آغاز شد، 2 میلیون و 200 هزار واحد از تسهیلات بانکی بهره مند شدند.
وی، با اشاره به اینکه طبق قانون اساسی، دولت موظف است زمینه و شرایط لازم را برای خانه دار شدن مردم فراهم کند،
اظهار داشت: بر خلاف آنچه که در مورد بی تفاوتی دولت تدبیر و امید نسبت به مسکن مهر مطرح می شود، دولت یازدهم سالانه 220 هزار واحد مسکن مهر را تکمیل و به متقاضیان واگذار کرد که این میزان بیانگر اهتمام ویژه دولت به اجرای سریع و مناسب این طرح است.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، علت اصلی تاخیر در اجرای طرح های مسکن مهر را کمبود اعتبار بیان کرد و گفت: در آغاز کار، میانگین هزینه آماده سازی هر واحد 20 میلیون ریال برآورد شده بود که این رقم در برخی شهرها به
200 میلیون ریال افزایش یافت.
اصغری مهرآبادی، ابراز امیدواری کرد که با همکاری دستگاه ها و مجموعه های دست اندرکار مسکن به ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی، مشکلات تحویل مسکن مهر حل و فصل شود.
او افزود: برای حل مشکلات مسکن مهر، تامین امکانات و خدمات زیربنایی و روبنایی این طرح تمام دستگاه های خدمات رسان باید پای کار باشند تا خانه هایی که ساخته و تحویل می شود سرپناه و سکونتگاهی امن باشد.

** تحویل بیش از 100 هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان در فارس
مدیرکل راه و شهرسازی فارس هم گفت: از مجموع سه هزار و 286 واحد مسکن مهر که امروز در فارس به بهره برداری می رسد، یک هزار و 355 واحد متعلق به این اداره کل، یک هزار و 199واحد مربوط به شهر جدید صدرا و 732 واحد متعلق به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.
فیروز تکاور افزود: این طرح ها مربوط به شهرهای شیراز، نی ریز، داراب، کازرون، نورآباد ممسنی، جهرم، فیروزآباد و اقلید است و 820 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به آنها اختصاص داده شده، علاوه بر این دولت نیز اعتباراتی در قالب یارانه به این طرح ها تزریق کرده است.
وی ادامه داد: طرح های مسکن مهر به وسیله بخش تعاونی، انبوه سازان و یا در قالب خودمالکی احداث شده اند و در استان فارس تاکنون بیش از 100 هزار واحد مسکن مهر احداث و تحویل متقاضیان شده است.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.