به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا، در بیانیه حزب اعتماد ملی شاخه استان فارس آمده است: در حالی انتخابات ۲۹ اردیبهشت مُهر تایید ۲۴ میلیونی برکارنامه دولت و پاسخی منفی به عوام فریبی و افراطگرایی یک اقلیت ورشکسته سیاسی بود که هنوز چند ماه از انتخابات نگذشته، همان عده‌ قصد دارند با بحران سازی برای دولت، مسیر توسعه کشور را مختل کنند.
این بیانیه افزوده است: متاسفانه در استان فارس مقام عالی دولت، مورد اهانت، بی مهری و کینه توزی یک اقلیت خاص که منافع خود را بر باد رفته یافته اند قرار می گیرد آنهم در پناه سنگر وحدت بخش نماز جمعه و گرنه چرا عده ای باید از ارائه‌ گزارش عملکرد استاندار در نماز جمعه چنین آشفته شوند که اجازه ادامه سخنرانی به او ندهند.
حزب اعتماد ملی در بیانیه خود از مسئولان برگزاری نماز جمعه شیراز خواسته است تا مقدمات دلجویی از استاندار فارس را فراهم کنند.
سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی منطقه فارس نیز با صدور بیانیه ای جداگانه، اهانت به استاندار این استان در جریان سخنرانی بین خطبه های نماز جمعه شیراز را تقبیح کرد.
در این بیانیه آمده است: پس از برگزاری انتخابات پرشکوه، حماسی و بی حاشیه ریاست جمهوری و شوراها، انتظار این بود که فضای رقابت ها و تنش های مربوط به دوران انتخابات جای خود را به انسجام، همدلی و تمکین به رای مردم دهد و چنانکه در تاکیدات رهبری معزز نظام مندرج است، دولت برآمده از رای مردم، متعلق به تمام آحاد ملت و مورد اعتماد و احترام تمام اقشار و طبقات و سلیقه های سیاسی واقع شود.
این بیانیه حاکی است: بر همین اساس، هفته دولت همواره بهترین فرصت برای بروز و ظهور این همدلی و زمینه ای برای گزارش خدمات دولت ها به مردم در رسانه ها و مجامع عمومی و مذهبی بوده است.
در این بیانیه آمده است: در این میان، جایگاه نماز جمعه، به منزله نهادی مذهبی، رسمی و فراجناحی، بهترین مجرای ارتباط دولتمردان با بدنه متدین جامعه است که می بایست تجلیگاه ادب و سعه صدر اسلامی و حمایت از خدمتگزاران نظام مردم سالار ما باشد.
این بیانیه ادامه داد: اما آنچه در هفتۀ دولت امسال و در نماز جمعه شیراز در اثنای سخنرانی استاندار محترم فارس رخ داد با هیچ منطق قانونی، اخلاقی و عرفی مناسبت ندارد.
سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی منطقه فارس در ادامه بیانیه خود آورده است: اهانت به عالی ترین مقام دولت در استان در هفته ای که به تجلیل و سپاس از دولت اختصاص یافته است، نشان از رسوب بداخلاقی ها و تنگ نظری ها در ذهن و زبان متولیان برخی نهادهای فراجناحی و یا خدای ناکرده نفوذ بدخواهان نظام و مخالفان مردم سالاری در صف مدعیان انقلاب و ولایت است که به رغم نهی مکرر و صریح رهبری از ایجاد اختلال و اغتشاش در سخنرانی های عمومی، باز این رفتار زشت را تکرار می کنند.
این بیانیه حاکی است: هر کدام از این 2 احتمال که صحیح باشد، مسئولیت سنگین نمایندگی رهبر معظم انقلاب در فارس ایجاب می کند هدایت ها و ارشادهای لازم را جهت جلوگیری از تکرار این حرکات کینه توزانه و دلجویی از مقامات عالی دولت محترم در استان صادر فرمایند.
در این بیانیه آمده است: سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی منطقه فارس ضمن تقبیح شدید برخورد زننده گروهی اندک شمار با استاندار متعهد و پرتلاش دولت محبوب تدبیر و امید، تمام برادران و خواهران مومن و انقلابی را با هر سلیقه سیاسی به سعه صدر و در پیش‌ گرفتن اخلاق و ادب اسلامی فرا می خواند و حمایت قاطع خود را از سیاست ها و برنامه‌ های دولت دوازدهم برای توسعه و پیشرفت ایران اسلامی، ازجمله استان فرهنگ پرور فارس اعلام می دارد.
استاندار فارس در نماز جمعه هفته گذشته شیراز (سوم شهریورماه) و همزمان با دومین روز از هفته دولت با حضور در نماز جمعه شیراز به عنوان سخنران بین خطبه ها به ایراد سخن پرداخت که در زمان سخنرانی وی چند نفر با سردادن صلوات های پی در پی در سخنرانی استاندار فارس خلل ایجاد کردند.
اقدام این افراد آن هم درمصلای نماز جمعه که مکانی برای ایجاد و تحکیم وحدت و همدلی است طی روزهای گذشته با انتقادهایی مواجه شده است.
دریافت خبر:‌سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.