به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سیف الله یعقوبی در خطبه های نماز جمعه شهرضا افزود: ثواب انجام کارهای خیر به متوفی می رسد و بستگام متوفی باید با پرهیز از کارهای تشریفاتی در مراسم های عزا، این هزینه ها را به امور خیر اختصاص دهند.
وی در ادامه با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی (ره) و قیام 15 خرداد، گفت: امام خمینی (ره)گفتارش حق بوده وهیچ گاه رضای مخلوق را بر خالق مقدم نمی داشت.
حجت الاسلا م یعقوبی افزود: حضوره گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر مطهر عالم و رهبر زمانه خود نشان از محبت و تقدیر از زحمات آن عزیز سفر کرده بود.
وی افزود: انقلاب اسلامی از امانات امام خمینی(ره) در بین ملت ایران است .
امام جمعه شهرضا در خصوص مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام گفت: باتوجه به قرار گرفتن رحلت امام خمینی (ره) در ماه مبارک رمضان، حضور در کنار مضجع شریف آن بزگوار مقدر نیست و لازم است مردم شهرضا در برنامه های محلی که پیش بینی شده شرکت کنند.
وی بیان داشت: مجلس خبرگان رهبری پس از امام (ره) با انتخاب آیت الله خامنه ای به انتخاب شایسته ای دست زد و وظیفه فرد انقلابی لبیک به ندای این ولی فقیه است.
خطیب نماز جمعه شهرضا اظهار کرد: نهضت انقلاب اسلامی ،اسلام را به جهانیان عرضه کردد و با این انقلاب قشرعظیمی به اسلام گرویدند.
وی افزود: وظیفه شرعی ملت ایران حفظ این انقلاب و تدوام آن است.
امام جمعه شهرضا اضافه کرد: هر فرد انقلابی باید با اعمال ورفتارش خادم انقلاب اسلامی باشد و مدیران جامعه اسلامی باید مزین به تقوای الهی باشند.
حجت الاسلام یعقوبی اظهارکرد: پس از انتخابات باید اختلاف ها و نزاع ها بر چیده و مشکلات جامعه با وحدت، انسجام و همدلی حل و فصل شود.
وی گفت: امنیت ایران اسلامی مدیون نعمت های باارزشی همچون ولایت فقیه و تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) است.
خطیب نماز جمعه شهرضا با اشاره به ماه مبارک رمضان وآزادی زندانیان غیر عمد تصریح کرد: آزادی زندانیان غیرعمد می تواند از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد فرزندان فرد زندانی جلوگیری کند.
وی با بیان اینکه جامعه اسلامی نیازمند آموختن آموزه های دینی است، افزود: مجالس و محافل قرآنی باید بصورت جمعی برپا شود.
حجت الاسلام یعقوبی در خصوص فضایل ماه مبارک رمضان گفت: حضور فعال در نماز جماعت می تواند منجر به تغییردر زندگی افراد شود .
وی همچنین به مشکلات فاضلات برخی از مناطق شهرضا اشاره کرد و گفت: در جلسات با فرماندار و شورای شهر مسئله فاضلاب مناطق شهر در حال بررسی است.
خطیب نماز جمعه شهرضا ضمن تقدیر وتشکر از زمینه سازان نماز عبادی سیاسی جمعه گفت: برای ساخت مصلا در شهرضا نیز جلسه هایی بر گزار شده است که نیازمند یاری مردم می باشد.
شهرضا در 80 کیلومتری استان اصفهان قرار دارد.
پ/7144 / 2093 ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.