حمید رضا دهقانی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که با موضوع تشریح پروژههای هفته دولت برگزار شد گفت: به دلیل عدم احداث سدهای هایقر و سد نرگسی، طی بارندگی های سال گذشته 150 میلیون مترمکعب سیلاب از دسترس ما خارج شد و به هدر رفت.
وی با اشاره به این که این دو سد در حال احداث است اظهارداشت: طی بارندگیهای سال گذشته، سد تنگاب 73 میلیون مترمکعب، سد چشمه عاشق 43 میلیون مترمکعب و سد رودبال نیز حدود 80 میلیون مترمکعب و سد سلمان فارسی بالغ بر 100میلیون مترمکعب سیلاب را مهار کردند.
دهقانی گفت: در صورتی که منابع تملک اراضی سد هایقر تامین شود امسال سد هایقر به بهرهبرداری میرسد. برای این پروژه به اعتباری در حدود 30 میلیارد تومان نیاز می باشد.
وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی سد نرگسی به بدنه سد رسیده است، اظهار داشت: در صورت ورود قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در این پروژه خط انتقال شیراز به بهره برداری خواهد رسید و مشکل کمبود آب شیراز رفع خواهد شد، ضمن آن که تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده آب شهرستان جهرم از سد سلمان تامین می شود.
وی افزود: مجموع پروژههای آبرسانی در استان حدود هزار میلیارد تومان اعتبار اجرایی داشته است که با نگاه ویژه دولت به تامین آب شرب شهرها و روستاها، روند اجرای این پروژه ها سرعت می گیرد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 722369
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.