به گزارش ایرنا، این گروه از مردم داراب در پارچه نوشته هایی که در دست داشتند مطالبه خود مبنی بر جلوگیری از جا به جایی پتروشیمی داراب را بیان کرده و خواهان اتحاد مسئولان این شهرستان در این زمینه بودند.
فرماندار شهرستان داراب با حضور در جمع آنها اظهار داشت: من و سایر مسئولان این شهرستان با این جابه جایی موافق نیستیم زیرا این پتروشیمی چشم امید مردم و جوانان این شهرستان برای ایجاد اشتغال است و اگر تعطیل شود بی شک سبب نا امیدی آنان خواهد شد.
عبدالرضا قاسمپور افزود: ساخت این پتروشیمی از سال 1388 آغاز و تا به امروز به طول انجامیده و بیش از 100میلیارد تومان برای آن هزینه شده است و این شایسته نیست که خبر جابه جایی و تعطیلی آن بعد از هشت سال به گوش می رسد.
فرماندار شهرستان داراب ادامه داد: از سال 93 که به این سمت منصوب شدم هر گونه مشکلی که در ارتباط با راه اندازی این پتروشیمی وجود داشت، برطرف کردیم از جمله اینکه آب مورد نیاز این واحد صنعتی را از چهار منبع آبی سد سلمان فارسی، سد رودبال، پساب فاضلاب و آبشار فدامی تامین کردیم.
وی، به اجتماع کنندگان در این فرمانداری برای پیگیری این موضوع قول مساعد داد.
رضا انصاری، نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی نیز امروز (سه شنبه) در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: با رایزنی هایی که با مجری احداث این طرح داشتیم مقرر شد که این مجتمع پتروشیمی تعطیل نشود و دستکم صنایع پایین دستی آن در این شهرستان راه اندازی شود.
امام جمعه داراب هم روز پنجم تیرماه 96 در خطبه های نماز عید فطر، تعطیلی پتروشیمی داراب را نگران کننده دانست و خواستار پیگیری این موضوع شد.
حجت الاسلام رضا صادقی، بیکاری، مشکلات اقتصادی، طلاق و معظلات اجتماعی را از عمده مشکلات شهرستان داراب برشمرد و خواستار ادامه کار پتروشیمی این شهرستان شد.
پتروشیمی داراب در زمینی به مساحت 240 هکتار با پیشرفت فیزیکی 20 درصد در دست احداث است و تا کنون برای آن بیش از 100 میلیارد تومان هزینه شده است.
این واحد صنعتی در صورت راه اندازی، قابلیت تولید سالانه سه هزار تن پلی اتیلن سنگین برای صادرات دارد.
بنا به اظهار مسئولان در صورت راه اندازی این واحد تولیدی، یک هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می شوند و افزون بر این 180 کارخانه و صنایع پایین دستی آن می تواند حداقل پنج هزار نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم جذب کند.
موضوع احداث پتروشیمی در شهرستان های داراب، فسا، جهرم و فیروزآباد در سال 88 به عنوان پروژه های اشتغالزا مطرح شد.
شنیده ها حاکی از این است که مجری احداث چهار واحد تولیدی یاد شده پس از بررسی هایی که در این زمینه انجام داد اعلام کرد، ساخت مجتمع در شهرستان های داراب، فسا، جهرم و فیروزآباد به دلیل نبود زیرساخت های لازم از جمله آب مورد نیاز، خط انتقال نفت و راه آهن، توجیه اقتصادی لازم را ندارد.
همچنین این شنیده ها بیانگر این است که مجری ساخت این واحدی تولیدی اعلام کرده با توجه به اینکه مردم برای راه اندازی این پروزه ها با خرید سهام در این زمینه مشارکت داشته اند می توان این طرح ها را به نام هر یک از شهرستان های نامبرده در عسلویه استان بوشهر راه اندازی کرد.
طبق آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن که در آبان سال 95 انجام شد جمعیت شهرستان داراب که در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده 201 هزار و 489 نفر است.
6118
خبرنگار: مجتبی صالحی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.