به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمد علی افشانی، عصر دوشنبه در نشست ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی استان فارس در شیراز افزود: در سال های اخیر اقدام هایی در این زمینه در روستاها انجام شده که امیدواریم اینگونه کارها با شتاب بیشتری دنبال شود.
وی ادامه داد: با انجام فعالیت های عمرانی در روستاها و فراهم کردن امکانات و زیرساخت ها برای روستاییان، ضمن اینکه از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری می شود، زمینه را برای ایجاد برخی فرصت های شغلی مقطعی نیز مهیا می سازد.
افشانی بیان کرد: امروز در جامعه دانشجویان و جوانان دانش آموخته ای داریم که علم و دانش خوبی دارند لیکن از تجربه کافی برخوردار نیستند و مشارکت آنها در انجام اینگونه فعالیت ها می تواند فرصت مناسبی برای کسب تجربه باشد.
استاندار فارس، ورود به فعالیت های جهادی را مستلزم شناخت و آگاهی از نیازهای مردم دانست و اظهار داشت: امروز اکثر کسانی که در این زمینه فعالیت دارند و وقت و انرژی خود را صرف خدمت به روستاییان می کنند، خودشان از افراد دردمند و سختی کشیده جامعه هستند و به همین دلیل است که حاضر می شوند به مناطق محروم بروند و به انسان های نیازمند کمک کنند.
وی اضافه کرد: آنچه امروز از آن به عنوان مشکل حاشیه نشینی یاد می شود، ناشی از مهاجرت روستاییان و عشایر به شهرهاست که بسیاری از آنها برای یافتن شغل و کسب درآمد، ناگزیر زندگی خود را در روستاها رها کرده اند و حاشیه نشین شهرها شده اند.
او ادامه داد: حضور و اسکان انسان ها در هر منطقه باعث ایجاد امنیت می شود و چنانچه منطقه ای خالی از سکنه شود آن مکان ممکن است به محل تردد قاچاقچیان کالا و مواد مخدر تبدیل شود.
استاندار فارس بیان کرد: باید با شناسایی نیازها و خواسته های روستاییان و عشایر و پاسخگویی به آن نیازها، در آنان امید و انگیزه ماندن و فعالیت کردن ایجاد کنیم.
وی گفت: بدون تردید اگر مردم شاهد خدمت صادقانه از سوی مسئولان باشند، به آینده امیدوار می شوند و در روستاهای خود ماندگار خواهند شد.
افشانی، در بخش دیگری از مطالب خود بر لزوم نظارت فنی بر ساخت و سازها در روستاها نیز تاکید کرد و گفت: نفع انجام این نظارت از منظر اقتصادی به مراتب مهمتر از انجام برخی فعالیت های جزیی است و به این مساله باید با جدیت توجه شود.
استاندار فارس ادامه داد: در ساخت و سازها و اجرای طرح های عمرانی باید نظارت به گونه ای انجام شود که سرمایه گذاری هایی که صورت می گیرد به راحتی دچار آسیب نشود.
وی اضافه کرد: همچنین تیم های اردوهای جهادی باید بخش قابل ملاحظه ای از وقت خود را صرف ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و آموزش هایی مانند تشکیل تعاونی و آموزش استفاده از اینترنت به روستاییان کنند تا آنها بتوانند از این فرصت ها نهایت بهره را ببرند.
افشانی افزود: امروز بسیاری از روستاهای ما دارای اینترنت هستند و می توان با آموزش چگونگی کار با اینترنت به روستاییان، به آنها کمک کرد که محصولات تولیدی خود را از جمله فرش و گلیم در قالب تجارت الکترونیک به جهانیان معرفی کنند.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.