به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ فرزاد کریمی روز دوشنبه در آیین همایش پیشگیری از اعتیاد با عنوان 'گفتمان خانواده' که به مناسبت هفته پیشگیری از اعتیاد در سالن ولایت برگزار شد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بحث آسیب های اجتماعی افزود: پرداختن به چهار مورد طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و امنیت اخلاقی باید در دستور کار جدی دستگاه های اجرایی قرار بگیرد.
وی خاطر نشان کرد: اعتیاد یکی از مهمترین اولویت های معظم له بوده و یکی از توجهات جدی فرمانده ناجا در بحث مبارزه بی امان با مواد مخدر سنتی و صنعتی است.
وی ادامه داد: تمام آسیب های اجتماعی طلاق، حاشیه نشینی، نبود امنیت اخلاقی، قتل و نابسامانی های خانوادگی با مسئله اعتیاد ارتباط مستقیم دارد که باید این آسیب ها ریشه یابی شوند.
سرهنگ کریمی با بیان اینکه اعتیاد، تحصیلات، سن، جنس و جایگاه اجتماعی را نمی شناسد گفت: در سال های اخیر افرادی با تحصیلات بالا و جایگاه اجتماعی بسیار عالی در دام اعتیاد گرفتار شدند و در مسیر انحراف قرار گرفتند.
وی پیشگیری از اعتیاد را بالاترین امتیاز برای خانواده ها دانست و افزود: نهاد خانواده به عنوان مقدس ترین نهاد جامعه پایه اصلی اجتماع است و باید با جدیت در زمینه مبارزه با اعتیاد همراه با نیروهای ناجا وارد عمل شوند.
وی مسئله اعتیاد را یک معضل جدی جامعه امروز خواند و تاکید کرد: فعالیت های نیروی انتظامی به تنهایی اثر بخش نخواهد بود باید خانواده ها عزم جدی در بحث پیشگیری از اعتیاد را در پیش بگیرند.
فرمانده نیروی انتظامی بانه گفت: با وجود سرمایه گذاری های فراوان و شهادت هزاران نفر از نیروهای نظامی در راه مبارزه با مواد مخدر، اعتیاد همچنان یک مشکل جدی است چراکه قاچاقچیان مواد مخدر و استکبار جهانی در این زمینه سرمایه گذاری های فراوانی کردند که ضروری است خانواده ها در کانون خانواده با این معضل بزرگ مبارزه کنند.
وی با اشاره به اینکه 70 درصد مواد مخدر در کشورهای افغانستان و در کشورهای همسایه تولید می شود، اظهار کرد: بیشترین مصرف کننده های مواد مخدر در اروپا هستند و در این مسیر جوانان ما هم در دام مواد مخدر گرفتار می شوند.
به گفته وی، هم اکنون پیش سازه های صنعتی با عناوین مختلف تولید می شود و با فریب جوانان را به سمت مواد مخدر سوق می دهند.
سرهنگ کریمی به دسترسی آسان جوانان به مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در شهر بانه و شهرهای اطراف آشپزخانه های مواد مخدر کشف شده که نشان از برنامه ریزی آشکار و هدفمند استکبار است.
وی شهدای ناجا در راه مبارزه با مواد مخدر را بیش از چهار هزار نفر عنوان کرد و افزود: با پشتیبانی های مقام معظم رهبری، دستگاه قضایی و سلسله مراتب، کشفیات بسیار خوبی از انواع مواد شیمایی که پیش زمینه و پیش ساز مواد مخدر است صورت گرفته و مبارزه بی امان در سراسر کشور ادامه دارد.

**هیچ مانعی برای ایجاد اشتغال خانواده های تحت پوشش وجود ندارد
در ادامه این آیین رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بانه گفت: کمیته امداد امام (ره) هیچ مانعی در قبال ایجاد اشتغال برای خانواده های تحت پوشش این نهاد که به نوعی با مواد مخدر درگیر بودند، وجود ندارد.
جلال خلیلی بابیان اینکه خانواده های درگیر با مواد مخدر با انواع آسیب های اجتماعی درگیر می شود، افزود: بنا به دستور رئیس کمیته امداد کشور هیچ خانواده نیازمندی نباید پشت درهای کمیته امداد بماند.
وی ادامه داد: خانواده های درگیر با مواد مخدر که به کمیته امداد مراجعه می کنند با توجه به اینکه سرپرست ندارند بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار می گیرند.
وی تاکید کرد: خانواده های درگیر با مواد مخدر نیازمند تحت پوشش کمیته امداد قرار می گیرند چرا که نیازمند هستند.
وی خاطر نشان کرد: برای مبارزه با مواد مخدر در کمیته امداد امام خمینی(ره) همزمان با سایر سازمان ها اقداماتی با همکاری معاونت اجتماعی ناجا و دادگستری بانه انجام شده است.
خلیلی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از مواد مخدر گفت: کلاس های آموزشی مبارزه با مواد مخدر در بانه و روستاهای تابعه برگزار شده و در بحث پیشگیری از مواد مخدر خانواده ها را هوشیار می کنیم.
وی اضافه کرد: در کمیته امداد امام خمینی(ره) زمینه اشتغال خانواده هایی را که سرپرست آنها به واسطه مواد مخدر در زندان است، فراهم می کنیم.
خلیلی گریزی به فعالیت های تابستانی کانون ولایت کمیته امداد امام(ره) زد و گفت: در سال گذشته یک هزار و 800 نفر از خدمات کانون آموزشی، فرهنگی و هنری ولایت بهره مند شدند و مهارت های آموزشی را در این کانون تجربه کردند.
وی افزود: گواهی آنها برابر تاییدیه اداره فنی و حرفه ای است و برای کارآموزان کارت اشتغال صادر می شود و از خدمات وام های بی بهره کمیته امداد بهره مند می شوند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به فعالیت های دو شیفته در کانون ولایت اظهار کرد: علاوه بر مهارت های آموزشی برای دانش آموزان کلاس های خیاطی و گلدوزی برای دختران و زنان سرپرست خانوار برگزار می شود.
وی خاطر نشان کرد: فضا برای همکاری با سایر سازمان ها در زمینه آموزش فراهم است و می توانیم کلاس ها و سیستم های مجهز را در اختیار سایر سازمان قرار دهیم.
بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/6108
**خبرنگار: زینب طلایی/ **انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNSANANDAJ
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.