نادر معینی افزود: در حال حاضر 8 هزار و 500 بیمار دیالیزی، پیوندی و در شرف پیوند تحت پوشش انجمن بیماران کلیوی استان هستند که بیش از 50 درصد آن ها پیوند عضو انجام داده اند. وی یادآور شد: در حال حاضر بیشتر از 4 هزار بیمار پیوندی به دلیل این که باید تا پایان عمر دارو مصرف کنند و اکثر آن ها با توجه به مسائل بیماری بیکار شده و یا فعالیت اجتماعی آن ها کاهش یافته با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند و کمک به آن ها ضروری است.
مدیر انجمن بیماران کلیوی استان گفت: متاسفانه این بیماران آن طور که باید پس از جراحی دیده نمی شوند و عدم رسیدگی به مشکلات پیوندی ها سلامت روان آن ها را به خطر انداخته است که از مسئولان دولتی تقاضا داریم بیماران کلیوی دچار مشکلات شدید مالی را تحت پوشش بهزیستی قرار دهند تا حداقل این قبیل حمایت ها از دردهای آن ها بکاهد.
معینی ادامه داد: اکثر بیماران پیوندی چند سال قبل از جراحی و پیوند عضو به دلیل رکود بازدهی ناشی از مشکلات جسمی دچار مسائلی شده اند که با رسیدگی می توان زمینه حضور اجتماعی آن ها را نیز به نحو موثری فراهم آورد.
مدیر انجمن بیماران کلیوی فارس عنوان کرد: با توجه به کاهش یارانه داروهای بیماران پیوندی، هزینه این اقلام مانند قبل رایگان نیست و مبلغی باید از سوی بیمار پرداخت شود که فشار روانی این مساله به انجمن هم وارد می شود و ما نیز با توجه به منابع موجود نهایت سعی خود را برای پرداخت این مبالغ می کنیم.
معینی گفت: به دلیل مشکلات ایجاد شده انتظار می رود نسبت به تغییر تعرفه داروهای پیوندی بازنگری شود، چرا که قیمت این داروها و به ویژه انواع خارجی گران است و تامین آن چه برای انجمن و چه برای بیمارانی که پیوند شده اند دشوار است.
مدیر انجمن بیماران کلیوی فارس ادامه داد: هنوز هم برای اقامت بیماران پیوندی که از شهرستان ها و سایر مناطق کشور به شیراز می آیند پس از جراحی دچار مشکل هستیم و تنها 36 تخت به این منظور در نظر گرفته ایم که از مردم خواستاریم در صورتی که خانه و یا واحدی را به منظور اقامت این بیماران در نظر دارند به انجمن بیماران کلیوی واقع در بولوار بعثت مراجعه کرده و در این خصوص با ما همکاری کنند. معینی یادآور شد: خدماتی از قبیل چکاب، تعیین میزان تراکم استخوان، ماموگرافی و بخش های رادیولوژی، دندانپزشکی و آزمایشگاه در درمانگاه انجمن فعال است و علاوه بر بیماران تحت پوشش به مردم عادی هم این خدمات ارایه می شود و درآمد حاصل از درمانگاه صرف بیماران می گردد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 691756
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.