به گزارش ایرنا، در این آیین خوشنویسان استان فارس در رده‌های خوب، ممتاز و فوق ممتاز همچنین در ایام شهادت حضرت علی (ع) به خلق آثارخوشنویسی درباره مولای متقیان پرداختند.
نگارخانه استاد چیزفهم دانشمندیان واقع در ساختمان شماره 2 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس که جمعه 19 خردادماه جاری در آیینی آغاز به کار کرد، شامگاه شنبه 27 خرداد تا سحرگاه یکشنبه 28 خرداد، در نخستین رویداد فرهنگی هنری میزبان این آیین بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در حاشیه این آیین گفت: این آیین مذهبی، هنری رویدادی بس درخشان و ارزنده است به گونه ای که حاصل آن تاکنون در آیینه برپایی چندین نمایشگاه در سطح استان، چاپ کتاب از آثار برگزیده و از همه مهم تر انس و الفت هرچه بیشتر هنرمندان با کلام نورانی الهی و آشنایی مردم فرهنگ دوست و متدین با چگونگی و نحوه کتابت قرآن مجید قابل توجه و تامل است.
بهزاد مریدی گفت: 'مراسم مشق قدر' در شب قدر همه ساله تا سحرگاه اجرا شده است و تاکنون مورد توجه و بازدید جمع زیادی از مردم و مسئولان استان قرار گرفته و خوشبختانه امسال نیز هنرمندان خوشنویس زیادی با اظهار علاقه، در این مراسم حضور یافتند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس گفت: کتابت کلام خداوند مهربان درحوزه خوشنویسی، هنری است که در طول تاریخ جز با ردای نیکویی و خوبی نیاراسته و شکوهی جز نورانیت کلام گهربار الهی و شعر و ادب افتخار آفرین مان را طلب نکرده است که گواه این مدعا صدها بلکه هزاران اثر باقیمانده از بزرگان فرهنگ، ادب و هنر ماست که همواه بر تارک موزه های ایران و جهان می درخشد.
مریدی گفت: در این مسیر، کتابت قرآن عمل مقدسی است که هنرمند با حس خاص روحانی به آن مبادرت ورزیده و تلاش‌های صورت گرفته در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان نیز بر آن بوده که با ترویج فرهنگ قرآنی به وسیله کتابت قرآن بسترسازی لازم برای هنرمندان جوان نیز انجام شود.
آیین کتابت قرآن کریم در شب قدر با عنوان « مشق شب قدر» توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، انجمن خوشنویسان شیراز، اداره کل تبلیغات اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس برگزار شد.
7387/ 2027
خبرنگار: رضا قادری ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.