نگارخانه استاد چیزفهم دانشمندیان واقع در ساختمان شماره 2 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس جمعه 19 خردادماه جاری در آیینی آغاز به کار کرد.
به گزارش دریافتی جمعه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس، از در آیین 'مشق شب قدر' 150 هنرمند خوشنویس استان آیاتی از قرآن کریم را با هنر خویش به زیبایی کتابت خواهند کرد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس بیان کرد: این آیین مذهبی، هنری رویدادی بس درخشان و ارزنده است به گونه ای که حاصل آن تاکنون در آیینه برپایی چندین نمایشگاه در سطح استان، چاپ کتاب از آثار برگزیده و از همه مهم تر انس و الفت هرچه بیشتر هنرمندان با کلام نورانی الهی و آشنایی مردم فرهنگ دوست و متدین با چگونگی و نحوه کتابت قرآن مجید قابل توجه و تامل است.
مریدی گفت: 'مراسم مشق قدر' در شب قدر همه ساله تا سحرگاه اجرا شده است و تاکنون مورد توجه و بازدید جمع کثیری از مردم و مسئولان استان قرار گرفته و خوشبختانه امسال نیز هنرمندان خوشنویس زیادی با اظهار علاقه، آمادگی خود را برای حضور در این مراسم و کتابت قرآن کریم اعلام کرده اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس گفت: کتابت کلام خداوند مهربان درحوزه خوشنویسی، هنری است که در طول تاریخ جز با ردای نیکویی و خوبی نیاراسته و شکوهی جز نورانیت کلام گهربار الهی و شعر و ادب افتخار آفرین مان را طلب نکرده است که گواه این مدعا صدها بلکه هزاران اثر باقیمانده از بزرگان فرهنگ، ادب و هنر ماست که همواه بر تارک موزه های ایران و جهان می درخشد.
وی اظهار کرد: خوشنویسان استان فارس در رده‌های خوب، ممتاز و فوق ممتاز در شب ٢٣ رمضان و مصادف با شبهای قدر شهادت بزرگ مرد و امام و مولای متقیان حضرت علی (ع) به خلق آثارخوشنویسی قرآنی می پردازند.
مریدی گفت: در این مسیر، کتابت قرآن عمل مقدسی است که هنرمند با حس خاص روحانی به آن مبادرت ورزیده و تلاش‌های صورت گرفته در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان نیز بر آن بوده که با ترویج فرهنگ قرآنی به وسیله کتابت قرآن بسترسازی لازم برای هنرمندان جوان نیز انجام شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با دعوت از اصحاب فرهنگ و ادب و هنر و رسانه ها و مسئولان و مدیران استان و مردم شریف و مومن فارس برای کسب فیض از این حرکت هنری، بیان کرد: آتار قرآنی خلق شده به صورت نمایشگاهی برپا و به برگزیدگان لوح تقدیر و هدایایی اهدا می شود و همچنین در صورت تامین بودجه های لازم کتاب ویزه قدر به چاپ می رسد.
بر اساس این گزارش، آیین کتابت قرآن کریم در شب قدر با عنوان « مشق شب قدر» توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، انجمن خوشنویسان شیراز، اداره کل تبلیغات اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس برگزار می شود.
6122/ 2027
دریافت خبر: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.