به همین مناسبت روزه داران تا پاسی از شب بیدار بودند همراه با مداحی، قرائت قرآن، دعای جوشن کبیر و قرآن بر سر نهادن اعمال این شب را انجام دادند، سوگواری کردند و با خالق جهان هستی نیز به راز و نیاز پرداختند.
721 خطیب، سخنران و واعظ اعزامی به شهرها و روستاهای استان در همین تعداد مسجد محوری خراسان جنوبی با توجه به حضور انبوه مردم روزه دار خصوصا جوانان و نوجوانان در مورد فضایل شب های قدر، شخصیت و حکومت داری امام علی(ع) سخنرانی کردند.
راهنمایی و رانندگی استان برای رفاه مردم و آمد و شد آنها در آیین شب های قدر برای بهره گیری از فیوضات این شب در اطراف تعدادی از مسجدها، حسینیه ها و هیات های مذهبی شلوغ محدودیت های ترافیکی اعمال کردند.
پلیس راهور خراسان جنوبی برای رفاه حال مردم سوگوار مرکز استان نیز محدودیت های ترافیکی را از ساعت 21 تا پایان مراسم در خیابان های منتهی به مصلی المهدی(عج)، مسجد امام جعفر صادق(ع)، هیات محبان الزهرا(س)و حسینیه جماران به اجرا گذاشت.
همچنین مراسم معنوی دومین شب قدر در تعدادی از مسجد ها، حسینیه های بیرجند از جمله آستان امامزادگان شهدای باقریه (ع) بیرجند با حضور پرشور قشرهای مختلف مردم این شهر برگزار شد.
هیات وزیران در جلسه عصر یکشنبه این هفته اعلام کرد، زمان شروع به کار کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسه های دولتی، روزهای 19 و23 ماه مبارک رمضان با 2ساعت تاخیر آغاز می‌شود.
هیات دولت اعلام کرد، با توجه به فرا رسیدن شب‌ های قدر و سوگواری مولای متقیان حضرت علی(ع)به‌ منظور ایجاد زمینه لازم برای استفاده مطلوب کارکنان دولت از فضایل معنوی شب ‌های قدر و به وجود آمدن فرصت مناسب برای خودسازی و بهره ‌مندی از برکات بسیار این شب‌ها، زمان شروع کار اداره های دولتی، چهارشنبه ۲۴ خرداد و یکشنبه ۲۸ خرداد با ۲ ساعت تاخیر نسبت به سایر روزهای این ماه خواهد بود.
گزارش خبرنگاران ایرنا از خوسف، سربیشه، نهبندان، درمیان، زیرکوه، قاینات، سرایان، فردوس، طبس و بشرویه حاکی است، با حضور گسترده مردم این شهرستان ها آیین شب قدر و شب شهادت علی(ع) برگزار شد.
2047* خبرنگار و انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.