به گزارش ایرنا آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نمازجمعه این هفته شیراز بیان کرد: امروز همه مردم ایران اسلامی در مقابل حرکت گروه های تروریستی که در کشور ما انجام داده اند با هوشیاری کامل ایستاده اند و مردم ما اجازه نمی دهند شیاطین این وحدت را از بین ببرند.
وی با بیان اینکه در این دو حادثه عده ای از مردم ما به شهادت رسیدند و تعدادی زخمی و مجروح شدند افزود: در چند سال اخیر بسیاری از گروه های تروریستی در کشور و استان فارس و شیراز بودند که همه آنها شناسایی و دستگیر شدند اما باید بررسی شود که چرا این دو حادثه این بار در کشور ما رخ داد.
آیت الله ایمانی اظهارداشت: تحلیل من این است که در پس سفر رئیس جمهوری آمریکا به عربستان و هدایای ویژه آن در این سفر، آمریکا نیز باید در مقابل این بخشش ها و هدایا پاداشی به عربستان می داد که حوادث تروریستی اخیر در کشور ما نشان می دهد که پای آمریکا در میان است و هدیه آمریکا به عربستان بود.
وی اضافه کرد: آنها در زمان تبلیغات انتخابات در کشور ما تصور کرده بودند که فضای حاکم بر جامعه ما دو قطبی است و یک گسل در جامعه ما به وجود آمده است و بهترین زمان را برای سوءاستفاده خود دیدند در حالی که رهبر معظم انقلاب و ائمه جمعه بارها اعلام کردند که امنیت وجه الصالحه نیست.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: عبور از خطوط قرمز در داخل کشور پیامدهای منفی دارد که حوادث تروریستی کشور نیز سوءاستفاده دشمن از عبور از این خط قرمزها بود.
آیت الله ایمانی عنوان داشت: خرداد ماه امسال با خرداد سال 60 یک جریان مشابه بود و حادثه تروریستی رخ داده در تهران، در ادامه خط منافقین است که اگر منافقان در سال 67 سرکوب نشده بودند ما در این مدت هر روز شاهد چنین صحنه ها و گرفتاری هایی در کشور بودیم.
او با بیان اینکه برخورد امام راحل با منافقان در سال 67 برگرفته از برخورد امام علی(ع) با خوارج بود گفت: سپاه پاسداران علیرغم تهمت ها و بی حرمتی ها؛ به عنوان نخستین گروه در میدان نبرد با گروه تروریستی و دفاع حاضر شد.
امام جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: متاسفانه عده ای تلاش می کنند ما را در حاشیه ها گرفتار کنند تا از مسائل اصلی و ریشه ای جامعه بی خبر باشیم و هر کس کاری را که می خواهد دنبال کند و انجام دهد.
امام جمعه شیرازگفت: ائمه اطهار ما به ویژه امام حسن(ع) نسبت به یتیم و مستضعفان بی تفاوت نبودند که بر اساس قرآن اگر یتیم رها شود جامعه به بلا گرفتار می شود و یک زنگ خطر برای جامعه است.
آیت الله ایمانی بیان کرد: افرادی در جامعه ما هستند که سیری به شکمشان زده در غم کسی نیستند و کمپین های مختلف برای موضوعات متفاوت از جمله مد لباس و رنگ لباس راه می اندازند و سعی می کنند جامعه را سرگرم حاشیه کنند.
او گفت: باید به این افراد گفت اگر دلتان برای جامعه می سوزد کمپین برای ارزش ها، برای دفاع از یتیم ها، برای مساکین شناخته نشده و برای کسانی که به نان شب محتاج اند تشکیل دهید و به این ها در جامعه توجه کنید.
امام جمعه شیرازاظهارداشت: برای انجام چنین امور خیری در جامعه هر کس می تواند افراد فقیری در اطراف خود، و یا با مراجعه به کمیته امداد و برخی موسسات خیریه در این ماه رمضان از فقرا و مستمندان دستگیری و رسیدگی کنند که با این کار از حاشیه سازی ها در جامعه کاسته می شود.
خبرنگار: فاطمه هاشمی نیک ** انتشار دهنده: غلامرضا مالک زاده
3002 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.