هادی پژوهش جهرمی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مطبوعات دولتی یا مطبوعاتی که به گونه ای از بودجه عمومی استفاده می کنند می توانند در جهت تشویق مردم به شرکت در انتخابات، آگهی سازمان ها، نهادها، احزاب و گروهها مبنی بر تشویق به مشارکت انتخاباتی را منعکس کنند.
وی ادامه داد: نصب پوستر و بنر توسط سازمان ها، نهادها، اقشار، گروه، جمعیت ها و احزاب قانونی بدون ذکر نام و عکس نامزدها تنها برای اطلاع رسانی و تشویق مردم برای حضور پرشور در انتخابات در مکان های مجاز مشخص شده و همچنین استفاده از تلویزیون های شهری برای جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بدون تبلیغ له یا علیه کاندیداها نیز بلامانع است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اظهار کرد: اعلام نظر شخصیت ها در تایید نامزدها بدون ذکر عنوان و مسئولیت خود و مشروط به اینکه مدرک کتبی مربوط به امضای آن شخصیت ها تسلیم هیات اجرایی انتخابات شده باشد نیز مجاز است.
پژوهش جهرمی افزود: انجام سخنرانی و پرسش و پاسخ از سوی نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها در مکان های مجاز، مشروط به اینکه بلندگوی ثابت یا سیار در خارج از محیط سخنرانی استفاده نشود نیز بلامانع است.
وی بیان کرد: برگزاری هرگونه مراسم و اجتماعات نیز نیازمند کسب مجوز از وزارت کشور یا استانداری است.
رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: کارمندان نیز می توانند خارج از ساعت اداری جهت فعالیت تبلیغاتی برای نامزدها به شرط عدم استفاده از امکانات دولتی و عناوین شغلی خود حضور و فعالیت داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: برای جلوگیری از هتک حرمت مقدسات، شایسته است که نامزدها جهت تبلیغات از اسماء جلاله، آیات قرآنی و ادعیه در طراحی و تبلیغات مجاز پوسترها و تراکتهایی که در معابر یا مراسم ها توزیع می گردد استفاده نکنند چرا که ممکن است اسامی مذکور در معابر در زیرپا قرار گیرد.
پژوهش جهرمی گفت: نسبت هرگونه پوستر و عکس تبلیغاتی نامزدها بر روی شیشه اماکن صنفی خصوصی، ساختمان ها و بدنه خودروهای شخصی باید با کسب اجازه از مالکان آنها باشد.
رئیس ستاد انتخابات فارس، فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی نامزدها له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری از میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد را ممنوع دانست و افزود: استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه ها و ادارات، شرکت های دولتی و موسسه های وابسته به دولت و نهادها و موسساتی که از بودجه عمومی به هر مقداری استفاده می کنند نیز از مصادیق غیرمجاز در تبلیغات است.
پژوهش جهرمی ادامه داد: درج آگهی یا مطالبی علیه نامزدهای انتخاباتی و یا نوشتن مطالبی دال بر انصراف حمایت گروه یا اشخاصی از نامزدهای معین توسط تمامی رسانه های دیداری، شنیداری، مکتوب، الکترونیک و سایر شبکه های مجازی نیز ممنوع است.
وی، محو یا پاره کردن آگهی یا پوسترهای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی که در محل های مجاز الصاق شده (در مدت زمان قانونی تبلیغات) را ممنوع دانست و افزود: الصاق اعلامیه، عکس، پوستر، هرگونه اگهی تبلیغاتی بر روی علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوی بیمارستان ها، تابلوی مدارس و سایر موسسه های آموزشی دولتی و وابسته به دولت نیز از مصادیق غیرمجاز در تبلیغات است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار خواهد شد.
6122/ 2027
خبرنگار: سارنگ عبدالهی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.