همزمان با فرا رسیدن هفته سلامت، مراسم نمادین نواختن زنگ سلامت در مدارس فارس دیروز ۲ اردیبهشت ماه برگزار شد.
محمد هادی ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این مراسم گفت: دبستانهای استان فارس بر اساس شاخص های تعیین شده وزارت بهداشت ارزیابی شده و ستاره به آن ها تعلق می گیرد.
وی با بیان این که دبستان هایی که در رعایت سلامت دانش آموزان پیشرو باشند، ستاره های بیشتری را دریافت می کنند گفت: استان فارس، بیشترین تعداد مدارس پنج ستاره و چهار ستاره کشور و بالاترین سطح سلامت دهان و دندان دانش آموزان کمتر از ۱۲ سال را در کشور دارد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همکاری خوب آموزش و پرورش و علوم پزشکی را عامل اساسی در کسب این عنوان ذکر و با تأکید بر لزوم توجه به افزایش تحرک دانش آموزان تحت نظارت والدین و کاهش مصرف فست فود، غذای چرب، شیرین و پرنمک، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم تا سال آینده، آمار ۳۰ تا ۳۵ درصدی دانش آموزی چاق و اضافه وزن در استان را کاهش دهیم .
ایمانیه ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک با افتتاح ۱۲ مرکز سلامت دانش آموزی توسط آموزش و پرورش استان فارس، میزان پوسیدگی دندان را کاهش دهیم؛ اگر چه براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، وضعیت سلامت دهان و دندان کودکان کمتر از ۱۲ سال در این استان ۲ برابر متوسط کشوری است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به لزوم توجه اولیا برای تقویت بنیانهای خانواده و کاهش آمار افسردگی، گفت: اگر زندگی با نشاط و پرتحرک باشد، افسردگی سراغ افراد نمیآید. ایمانیه با بیان اینکه بازیهای رایانهای، تماشای بیش از حد تلویزیون و مصرف تنقلاتی نظیر چیپس و پفک را از عوامل مهم در کم تحرکی و افزایش آمار چاقی نزد دانشآموزان است، گفت: باید با استفاده از الگوهای صحیح بتوانیم سبک زندگی سالمی را در خانوادهها رواج دهیم. حمیدرضا آذری مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز ابراز امیدواری کرد که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مراقبان سلامت آموزش و پرورش، بتوانیم در پیشگیری از انواع بیماریها تلاش مضاعفی داشته باشیم. وی با بیان اینکه ۸۰۰ هزار دانشآموز در مقاطع مختلف تحصیلی در فارس حضور دارند، گفت: همواره برای شناسایی عوامل خطر در بروز بیماریها و تشخیص بهموقع بیماری دانشآموزان تلاش کردهایم و این تلاشها بیش از گذشته تداوم خواهد داشت. نصرا... کیانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز نیز گفت: باید به بهداشت توجه کرد، زیرا بهداشت کلید آینده فعالیت های اقتصادی و سلامت اجتماعی است و برای رسیدن به سلامت اجتماع، توجه به رعایت اصول بهداشتی، ضروری است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 626101
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.