به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه پیام نور فارس، عبدالرسول قرائتی در جمع مدیران ستادی این دانشگاه افزود: یکی از دستاوردهای مهم برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و توافق جمهوری اسلامی ایران و گروه 1 + 5 درباره آن، خروج کشورمان از فصل هفتم منشور ملل متحد بود.
شورای امنیت سازمان ملل متحد بر اساس فصل هفتم منشور این سازمان می تواند در وضعیت های تهدید صلح جهانی، تخطی از رویه های صلح، یا اعمال خشونت و زور در سطح جهان دست به اقدام بزند. طبق این بند می تواند مجازات هایی از قبیل قطع کامل یا جزیی روابط اقتصادی، ارتباطات زمینی، هوایی، دریایی، دریایی، پستی، تلگرافی، بیسمی و دیگر وسایل ارتباطی و هم چنین قطع روابط دیپلماتیک را در نظر بگیرد و تمام دولت های عضو سازمان موظف اند آن ها را اجرا کند.
** زمینه سازی مشارکت حداکثری دانشگاهیان در انتخابات
رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود از رؤسای مراکز و واحدها و استادان دانشگاه خواست تا با ترغیب دانشجویان، حضور حداکثری آنان را در انتخابات فراهم کنند.
قرائتی همچنین تأکید کرد که استفاده از امکانات دانشگاه به نفع یا به ضرر هیچ کاندیدایی مجاز نیست و خط قرمزها اجازه این کار را نمی‌دهد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان روز جمعه 29 اردیبهشت 96 برگزار می شود.
رئیس دانشگاه پیام‌نور فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اصل مهم در توسعه تولید و اشتغال خود مردم هستند، زیرا در صورت اصلاح فرهنگ مصرف کالاهای خارجی و البته بی کیفیت، حمایت واقعی از تولید داخلی شکل خواهد گرفت.
وی با یادآوری نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» بر این نکته تأکید کرد که دولت به تنهایی مسئول ایجاد تولید واشتغال نیست.
قرائتی افزود: لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش همه مسئولان و همکاری مردم است که در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز هر 3 قوه موظف شده‌اند در این راستا تلاش کنند چرا که تولید واشتغال به راحتی صورت نمی‌گیرد.
وی اظهار کرد: اصل مهم در توسعه تولید و اشتغال خود مردم هستند، زیرا در صورت اصلاح فرهنگ مصرف کالاهای خارجی و البته بی کیفیت، حمایت واقعی از تولید داخلی شکل خواهد گرفت، البته شرکت‌های ایرانی نیز باید با افزایش تکنولوژی وارتقای کیفیت محصولات خود، سلیقه و گرایش مردم را به مصرف کالاهای داخلی تغییر دهند.
7387/ 2027
دریافت خبر: رضا قادری ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.