به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی بسیج دانشجویی استان فارس، وحید خانی مظفری مدیر فضای مجازی و رسانه ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس اظهار داشت: دانشگاه اسلامی، ایران پایگاه تمدن اسلامی، جمعیت، اقتصاد مقاومتی، عدالت اجتماعی و مطالبات صنفی دانشجویی از محورهای جشنواره ققنوس بود. 

مدیر فضای مجازی و رسانه ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس گفت: محور جشنواره با عنوان ایران پایگاه تمدن اسلامی شامل خدمات متقابل ایران و اسلام، فرهنگ‌های بومی و آموزه‌های اسلامی، رسم‌ها و اندیشه‌های برگرفته از اندیشه دینی، هنرها، آواها و نواهای محلی منطبق بر اندیشه دینی، سبک زندگی بومی محلی منطبق بر احکام دینی و آیین‌های ازدواج و عزاداری در ایران اسلامی است. 

وی بیان کرد: محور جمعیت نیز شامل جمعیت، توسعه انسانی و اقتصاد، ارتقای پویای، بالندگی و جوانی جمعیت، موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، جایگاه مادران و توجه به مشکلات و نیاز های روحی و مادی مادران، تحکیم بنیان و پایداری خانواده، فرهنگ‌سازی برای احترام و تکریم سالمندان و ایجاد شرایط لازم برای تامین سلامت و نگهداری آنان می‌شود.

خانی مظفری با بیان اینکه بخش‌های مسابقه شامل موسیقی اعم از سنتی، محلی، مقامی و تلفیقی و بخش هنرهای تجسمی شامل خوشنویسی، پوستر، عکس، کاریکاتور، نقاشی و بخش ادبیات شامل شعر و داستان کوتاه بود افزود: بخش فیلم مسابقه شامل فیلم کوتاه، فیلم نامه نویسی، فیلم‌های موبایلی، نماهنگ، فیلم، مستند و انیمیشن و بخش تئاتر مسابقه نیز شامل نمایش‌نامه‌نویسی، تئاتر خیابانی و استندآپ کمدی بود.

هنرمندان با هنر خود ارزش‌های انقلاب اسلامی را معرفی کنند

هادی رضایی در مراسم گرامیداشت  هفته هنر انقلاب و آیین پایانی جشنواره‌های ققنوس که در دانشکده فنی، مهندسی شهید باهنر شیراز برگزار شد اظهار داشت: ارزش‌های انقلاب اسلامی را باید شناخت و هنرمندان در مسیر این ارزش‌ها هنر خود را نشان دهند.

وی افزود: هنرمندان به وسیله ذوق و هنر خود ارزش‌های انقلاب اسلامی را به مردم معرفی کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های شیراز، هنر انقلاب اسلامی برای همه انسان‌های آزاده را یک حرکت و جریان جدید توصیف کرد و گفت: باید از ابزار هنر بهره‌ گیری مناسب برای تأثیرگذاری حداکثری کرد.

 تفکر انقلابی و جوان انقلابی تعیین‌‌کننده معادلات منطقه است

مدیر عامل خبرگزاری دانشجو با تاکید بر معرفی ظرفیت‌های هنر انقلابی اظهار داشت: تنها تعیین‌‌کننده معادلات منطقه، تفکر انقلابی و جوان انقلابی است.

هادی قاسمی در جشنواره فرهنگی، هنری ققنوس با تاکید بر معرفی ظرفیت‌های هنر انقلابی به دنیا گفت: اگر بخواهیم به صاحبان امپراتوری رسانه‌ای بفهمانیم که اراده‌ آنها تعیین ‌کننده نیست، باید مواجهه ما در عرصه رسانه فعالانه باشد.

وی در مورد جهان ‌شمول بودن اندیشه اسلامی گفت: عده‌ای برای حذف اندیشه ما همه تلاش خود را انجام دادند اما اکنون در محاصره ایدئولوژیک ما هستند.

مدیرعامل خبرگزاری دانشجو با بیان اینکه جوانان ایران اسلامی تأثیرگذار هستند، بیان کرد: تنها تعیین‌‌کننده معادلات منطقه تفکر انقلابی و جوان انقلابی است؛ حوزه دفاعی از ابتدای انقلاب در دستان نیروهای انقلابی بود و ساخت موشک و پرتاب ماهواره نتیجه اندیشه انقلابی در این حوزه است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 611406
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.