به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، روح‌الله منوچهری اظهار داشت: شهر اوز همواره یکی از شهرهای پیشگام استان فارس در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی بوده است. 

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس با تصریح اینکه شهر اوز در سال 89، به دلیل انجام فعالیت‌های بنیادین و مؤثر در حوزه کودکان، عنوان «شهر دوستدار کودک» را ازسوی سازمان جهانی یونسکو به دست آورد، افزود: این شهر همچنین در سال گذشته در سومین دوره جشنواره پایتخت کتاب ایران، عنوان «اولین شهر خلاق در ترویج کتابخوانی» را از آن خود کرد. 

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس بخش کودک کتابخانه عمومی اندیشه اوز لارستان را یکی از بخش‌های فعال و پویا در سطح کشور دانست و گفت: این بخش با داشتن سه‌هزار جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوان، امکانات مطلوب و همچنین انجام فعالیت‌های مؤثر در حوزه کودک و نوجوان تاکنون بسیار موفق عمل کرده است افزون بر آن، ساخته شدن بخش تخصصی مادر و کودک این کتابخانه نیز فعالیت‌های آن را بیشتر می‌کند. 

وی بیان کرد: بخش تخصصی مادر و کودک کتابخانه اندیشه اوز در کنار ساختمان فعلی کتابخانه، با هزینه‌ای در حدود ده میلیارد ریال و براساس نقشه استاندار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ساخته می‌شود و هزینه ساخت آن به تمامی توسط خیران نیک‌اندیش تأمین شده است.

3.5 میلیون نفر در طرح آرامش بهاری استان فارس شرکت کردند

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: این طرح در بقاع و اماکن متبرکه، مساجد بین راهی و مساجد تاریخی استان اجرا شد که در قالب این طرح 100 مسجد بین‌راهی، 300 مسجد شهری و 126 بقعه متبرکه استان خدمات ویژه و شبانه‌روزی به زائران ارائه کردند.

موسوی اظهارداشت: همچنین در قالب این طرح 30 خیمه معرفت با حضور نیز 110 مبلغ دینی نیز به مسافران و زائران نوروزی فارس در بخش‌های مختلف خدمت‌رسانی کردند که به طور میانگین روزانه 30 هزار نفر از خیمه معرفت امامزاده ابراهیم در تخت جمشید بازدید کردند.

وی بیان کرد: در این مدت زمان بیش از 80 هزار نفر از مسافران و گردشگران نوروزی استان فارس در 200 حسینیه در استان اسکان یافتند که در این بخش شاهد افزایش 20 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.

موسوی عنوان کرد: در نوروز امسال 296 هزار نفر از مساجد تاریخی فارس بازدید کردند که مسجد وکیل شیراز بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است.

انجام بیش از 26 هزار عملیات نوروزی توسط اورژانس فارس

محمدرضا عالی‌منش، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس، از انجام بیش از 26 هزار ماموریت در روزهای تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: آمار ماموریت‌های امدادی اورژانس فارس نسبت به سال گذشته 32درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: از مجموع بیش از 26هزار ماموریت نوروز امسال، بیش از دو هزار و 300مورد مربوط به حوادث ترافیکی و آمار مصدومانیکه در این سوانح، به کمک کارکنان اورژانس خدمات درمانی دریافت کردند سه هزار و 92 مصدوم بوده است. 

عالی منش گفت: 175نفر در فارس در طول این تعطیلات دچار مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن شده بودند و سه هموطن نیز جان خود را از دست دادند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس بیان کرد: تیم اورژانس هوایی فارس در این ایام، 11پرواز داشته و 17 مصدوم به کمک این خدمت نجات یافتند. 

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605443
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.