حجت الاسلام علی پرهیزگار سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در دو هفته اخیر 300 خانوار مشتمل بر هزار نفر در امام زادگان و بقاع متبرکه این شهرستان اسکان یافتند.
وی با بیان اینکه با توجه به قرار گرفتن مسیر امام زاده حمزه رضا(ع) و استقبال گسترده هر ساله مسافران نوروزی از امام زادگان و بقاع متبرکه این شهرستان اظهار کرد: امسال امکان اسکان مسافران نوروزی در امامزاده عبدالرضا(ع) روستای توده و امام زاده حمزه رضا(ع) شهر زیارت شیروان فراهم شد.
پرهیزگار افزود: برای خدمات رسانی بهتر به مسافران نوروزی، وسایل اسکان تهیه و سرویس های بهداشتی تعمیر و مرمت شد که مسافران استقبال خوبی از امام زادگان این شهرستان کردند.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شیروان از طرح آرامش بهاری در این ایام خبر داد و گفت: همچنین خیمه معرفت در امام زاده غیبی شیروان، امام زاده حمزه رضا(ع) شهر زیارت و امام زاده عبدالرضا(ع) روستای توده برپا شده است که شامل غرفه های کودک و نوجوان، پاسخگویی به سوالات شرعی و ... می باشد.
هم اکنون شهرستان شیروان 898 موقوفه، 62 بقعه متبرکه و 220 مسجد دارد.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد واقع است.
این شهرستان به دلیل استقرار در مسیر اصلی استان های شمالی کشور به مشهد مقدس، هر ساله پذیرای مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور است که شمار زیادی از آنان در جوار اماکن زیارتی و امامزادگان اقامت می کنند.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.