علی عابدی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بازارچه ها و سیاه چادرهای عرضه صنایع دستی استان در 12 بازارچه برپا می شود.
وی افزود: پارک تفریحی بابا امان، عمارت مفخم، مبادی ورودی شهرستان های شیروان، فاروج و آشخانه از جمله نقاطی است که برای برپایی این بازارچه های صنایع دستی پیش بینی شده است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود از اجرای 'طرح کارگاه گردی' ویژه مسافران نوروزی در استان خبر داد و افزود: در این طرح مسافران و گردشگران از کارگاه های صنایع دستی استان بازدید می کنند و با مراحل تولید این محصولات آشنا می شوند.
عابدی گفت: این طرح با هدف ایجاد جذابیت در حوزه صنایع دستی برای مسافران انجام می شود که اجرای آن در
دهکده گردشگری رویین اسفراین به صورت ویژه خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: نخستین خانه نساجی سنتی کشور در دهکده گردشگری روئین همه ساله میزبان گردشگران و مسافران فراوانی است.
عابدی گفت: مسافران و گردشگران می تواند با حضور در نخستین خانه نساجی سنتی کشور، از نزدیک فعالیت هنرمندان این منطقه و مراحل تولید صنایع دستی سنتی را مشاهده کرده و تولیدات هنرمندان را در محل تولید خریداری کنند.
بر اساس آخرین آمار ارائه شده توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، اکنون 15 هزار نفر در این استان در بخش تولید صنایع دستی فعالیت دارند که هشت هزار و 500 نفر از آنان دارای کارت صنعتگری هستند.
در خراسان شمالی 60 رشته صنایع دستی فعال است و بیشتر تولیدات صنایع دستی استان در زمینه های دستبافته های داری، رودوزی سنتی، نساجی، ابریشم بافی، البسه محلی، صنایع چوب و چرم، سنگ ها قیمتی، زیورالات، سفال و سرامیک است.
خراسان شمالی در شمال شرق کشور در مسیر استان های شمال کشورو مشهد مقدس قرار دارد و هر ساله میزبان خیل عظیمی از مسافران نوروزی در این مسیر ارتباطی است.
/7189/ 6042 خبرنگار: بتول صارمی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.