سید یحیی هاشمی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر این اساس، فرمانداران و بخشداران، 30 فرد معتمد را به هیات های نظارت انتخابات ریاست جمهوری معرفی کردند که پس از اعلام نظر این هیات ها، ظرف سه روز هیات های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری تشکیل خواهد شد.
وی، ضمن تاکید بر لزوم پرهیز از استفاده از امکانات و اموال عمومی و دولتی برای تبلیغات گفت: آن دسته از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا که برای ثبت نام نیاز به استعفا از سمت خود نداشته اند و هم اینک منابع و امکانات دولتی در اختیار دارند به هیچ وجه نمی توانند از آن امکانات برای تبلیغات استفاده کنند و حق فعالیت انتخاباتی ندارند.
او ادامه داد: اگر فعالیت ها و مصاحبه های این افراد در چارچوب وظایفشان باشد مانعی ندارد اما اگر این کار را خارج از شرح وظایف قانونی انجام دهند و جنبه تبلیغاتی داشته باشد ممنوع است.
هاشمی گفت: مراجع چهارگانه (وزارت اطلاعات،نیروی انتظامی، سازمان ثبت احوال، قوه قضائیه) تا پایان وقت اداری شانزدهم فروردین 96 (فردا) فرصت دارند که نظر خود را اعلام کنند و پس از آن هیات اجرایی نیز به مدت یک هفته به بررسی این استعلام ها می پردازد و نظر نهایی مبنی بر تایید یا رد صلاحیت افراد به آنها اعلام می شود.
وی از مردم خواست که در صورت مشاهده هرگونه تخلف از داوطلبان، سوء استفاده از امکانات و اموال دولتی یا دخالت افراد غیر مسئول در امر انتخابات، مراتب را به هیات نظارت، هیات های بازرسی و ستاد پیشگیری قوه قضائیه اطلاع دهند.
یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار است 29 اردیبهشت ماه امسال در کشور برگزار شود.
خبرنگار : سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
6122 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.