به گزارش ایرنا، سیدمحمدعلی افشانی چهارشنبه در دیدار نوروزی با جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان فارس افزود: این آمار تنها بنگاه های اقتصادی با اشتغالزایی بیش از 25 نفر را در بر می گیرد و به طور قطع، آمار اشتغالزایی کارگاه ها با اشتغالزایی کمتر از 25 نفر نیز باید در ارائه گزارش عملکرد استان در حوزه اشتغال مدنظر قرار گیرد.
وی گفت: راه اندازی مجدد معدن چاه مرغی در شهرستان خرمبید پس از چند سال تعطیلی به اشتغالزایی برای 470 نفر منجر شد و این معدن در ماه های نخست فعالیت، 12 میلیارد تومان از سود خود را به شهرستان متبوع اختصاص داد.
استاندار فارس ادامه داد: باید توجه داشت مساله بیکاری در کوتاه مدت حل نمی شود و اگر همه نهادها و دستگاه های مسئول در کشور در حوزه وظایف خود به درستی در مسیر اشتغالزایی گام بردارند، در حالت خوش بینانه می توان انتظار داشت که 10 سال بعد در مسیر درست در حل مساله بیکاری گام برداشت.
افشانی با بیان این که دولت و بخش خصوصی در استان فارس کارنامه موفقی را در سال 95 ارائه کردند، گفت: بنا بر گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان در سال 94، 12.1 درصد بود که یک و یک دهم درصد از متوسط نرخ بیکاری کشور بیشتر بود. اما خوشبختانه در پایان سال 95، نرخ بیکاری در استان فارس هفت دهم درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت و به 11.4 رسید.
استاندار فارس گفت: با توجه به تغییر متوسط نرخ بیکاری کشور در این سال ها می توان گفت که استان فارس حدود 2 درصد در بهبود فضای اشتغال رشد داشته است.
افشانی در ادامه با تاکید بر ضرورت امیدآفرینی در جامعه گفت: ایجاد ذهنیت منفی در جامعه مانع از شکل گیری تحولات مثبت در حوزه فردی و اجتماعی می شود و از این رو، باید با تقویت روحیه امید در مسیر بهبود وضعیت کشور گام برداشت.
استاندار فارس دربخش دیگری از سخنان خود به برخی موفقیت های استان در جذب 770 میلیون دلار اعتبار فاینانس برای تکمیل قطار شهری (مترو) شیراز اشاره کرد و گفت: با تصویب شورای عالی آب، افزون بر پنج هزار میلیارد تومان اعتبار برای برنامه های جامع حل بحران کم آبی و خشکسالی استان فارس اختصاص یافته است.
6113/ 2027
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.