به گزارش ایرنا سید محمد علی افشانی، پنجشنبه در آیین افتتاح قرارگاه نورزوی نیروی انتظامی استان فارس در شیراز، بیان داشت: جشن نوروز، بر اساس معارف عمیق ایجاد شده و باید آن را بر همین مبنا در نظر بگیریم و همگان به ویژه جوانان هویت ملی خود را پاس بدارند.
وی افزود: همه ایرانیان با هر مرامی نوروز را جشن می گیرند و کسانی که رفتارهایی بر خلاف آرامش مردم و خانواده ها انجام می دهند در حقیقت هویت ملی خود را زیر سئوال می برند.
استاندار فارس ادامه داد: نوروز، روز اعتدال هستی است به این معنا که شب و روز دقیقا 12 ساعت است و از فردای آن، روز بر شب غلبه می یابد.
افشانی گفت: پیشینیان ما با علم، نوروز را به عنوان جشن ملی خود برگزیدند و از این رو نباید کسی کوچک ترین خدشه ای به این آیین وارد کنند.
وی بیان کرد: رسانه ها باید جوانان را آگاه کنند که انجام برخی رفتارها در کنار یادمان های تاریخی علاوه بر اینکه آرامش خانواده ها را بر هم می زند، باعث لطمه زدن به هویت ملی خودشان نیز می شود.
افشانی افزود: به دلیل فعالیت های صورت گرفته در فضای مجازی و رسانه ها برای آگاه کردن جامعه، خوشبختانه امسال در چهارشنبه آخر سال در مقایسه با سال های پیشین، شاهد کمترین مشکل در استان فارس بودیم.
وی، اظهار داشت: به دلیل لطافت هوا و سرسبزی استان فارس، پیش بینی می شود در نوروز 96 شمار زیادی از میهمانان نوروزی به این استان سفر کنند، به همین سبب باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که آنان در زمان بارندگی با مشکل مواجه نشوند.

** پرداخت 572 میلیارد تومان به واحدهای صنعتی فارس
استاندار فارس در بخش دیگری از مطالب خود به موضوع طرح ارتقای توان تولید واحدهای صنعتی این استان اشاره کرد و گفت:
دولت تدبیر و امید در سال جاری 16 هزار میلیارد تومان برای تحقق این امر به کل واحدهای تولیدی کشور اختصاص داد که سهم
فارس با در نظر گرفتهن شمار واحدهای صنعتی آن 570 میلیارد تومان تعیین شده اما تا نیمه دوم اسفندماه جاری 572 میلیارد تومان به واحدهای صنعتی فارس پرداخت شده است.
افشانی افزود: این میزان پرداختی بیانگر 110 درصد تحقق سهمیه فارس است و این در حالی است که متوسط پرداخت کشور 57 درصد است.
وی، همچنین به کسب رتبه برتر استان فارس در کشور در زمینه علم و فناوری اشاره کرد و بیان داشت: این موفقیت ها به دلیل افزایش شمار شرکت های دانش بنیان این استان از 36 شرکت به 96 شرکت مورد تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاصل شده است.

**کاهش رتبه بیکاری در فارس از 21 به 13
افشانی، همچنین در قسمت دیگری از سخنان خود در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که بر اساس شاخص ها، استان فارس فراتر از انتظار در زمینه توسعه به موفقیت دست یافته است، گفت: یکی از مهم ترین شاخص هایی که بیانگر فعالیت در حوزه های مختلف است، میزان بیکاری است.
وی ادامه داد: در حالی که در سال 94، متوسط میزان بیکاری کشور 11 درصد و نرخ بیکاری استان فارس 12.1 درصد بود، در سال 95بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری کشور 12.4 درصد و میزان بیکاری استان فارس 11.4 درصد اعلام شد که نشان دهنده 2 واحد کاهش در این زمینه است.
افشانی، با اشاره به این که رتبه بیکاری استان فارس از 21 به 13 در سال 95 کاهش یافته است، افزود: میزان بیکاری مهم ترین شاخص عملکردی است که وجود دارد و اگر با همین روند حرکت کنیم در زمره پنج استان اول در زمینه نرخ بیکاری و با رتبه بالای 25 در زمینه میزان اشتغال خواهیم بود.

** امنیت، پیش نیاز توسعه هر منطقه ای است
استاندار فارس، برقرار امنیت و آرامش را پیش نیاز توسعه برای هر منطقه ای دانست و گفت: سرمایه گذاران، برای سرمایه گذاری مناطق برخوردار از امنیت را انتخاب می کنند زیرا چشم به موفقیت در کار و آینده روشن دارند و بی شک وجود امنیت و آرامش مولفه ای مهم برای جذب سرمایه گذاران است.
افشانی، بیان کرد: برقراری نظم و امنیت کامل نیازمند همراهی و مشارکت مردم است و اگر به مردم خوب آموزش دهیم و به آنها با مهر و محبت رفتار کنیم با ما همراه خواهند شد.
وی اضافه کرد: باید به مردم حرمت بگذاریم، مردم وقتی حرمت ببینند حرمت می گذارند و با ما همراه می شوند.
استاندار فارس، همچنین به نزدیک شدن به بیستم جمادی الثانی (بیست و نهم اسفند)، سالروز میلات خجسته حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: این ولادت ها و ایام شاد، سرمایه عظیمی برای ملت ایران است.
افشانی اظهار داشت: حضرت زهرا (س) چهره درخشانی است که برای همه انسان های حق طلب و آزادیخواه دنیا، الگویی بی بدیل است و همواره تعالیم آن حضرت برای بشر مبنا و شاخص حرکت در مسیر سعادت است.
2027 /6118
سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.