به گزارش دریافتی پنجشنبه ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، سید محمدعلی افشانی در جلسه شورای گفتگوی استان افزود: مجموعه دستگاه های استان فارس در زمینه اقتصاد مقاومتی بسیار خوب کار کرده و کارنامه درخشانی از خود بجا گذاشته اند.
وی اظهار کرد: اگر ارزیابی دقیقی میان استان های کشور صورت گیرد جایگاه استان فارس روشن تر خواهد شد؛ در ارزیابی که پیش از این در خصوص عملکرد استان ها در حوزه اقتصاد مقاومتی صورت گرفت تنها استان بزرگی که عملکرد خوبی داشت استان فارس بود و وضعیت استان از آن زمان تاکنون خیلی بهتر شده است.
استاندار فارس با بیان این که تعداد شرکت های دانش بنیان این استان از 36 شرکت به 96 شرکت مورد تائید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزایش پیدا کرده است، گفت: میزان صادرات استان نیز از 620 میلیون دلار به 940 میلیون دلار افزایش یافته که نشان دهنده حدود 50 درصد رشد است.
افشانی با اشاره به این که در طرح ارتقای تولید برای استان فارس 570 میلیارد تومان سهم تعیین شده بود که تاکنون 572 میلیارد تومان تسهیلات به طرح های استان پرداخت شده که نشان دهنده تحقق 110 درصدی سهمیه استان است؛ در حالی که متوسط پرداخت کشور 57 درصد است.
وی گفت: از سال 93 تا 95 بر اساس گزارش تامین اجتماعی و اداره کار، 241 واحد تولیدی توانسته اند بیش از 25 نفر به میزان اشتغال خود بیفزایند که این رقم تا 470 نفر نیز بوده است.
استاندار فارس اعلام کرد با توجه به اعلام مرکز آمار ایران در سال 94 نرخ بیکاری کشور 11 درصد و نرخ بیکاری استان فارس 12.1 درصد بوده است؛ در حالی که در سال 95 میزان بیکاری کشور 12.4 درصد و نرخ بیکاری فارس به 11.4 درصد رسیده است که نشان دهنده دو واحد رشد استان در این حوزه است.
افشانی بیان کرد: با هماهنگی و همراهی مدیران مشکلات تعدادی از واحدهای صنعتی استان فارس رفع شده و تعدادی از واحدها نیز توانسته اند به میزان اشتغال خود بیفزایند که در نتیجه نرخ بیکاری استان بهبود یافته است.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که آب مورد نیاز صنعت و فضای سبز باید از پساب شهری تامین شود، افزود: آبی که هم اکنون در بخش صنعت و فضای سبز مصرف می شود باید صرف شرب و کشاورزی شود.
وی افزود: همه شهرهای استان فارس که طرح مطالعات فاضلاب آن ها آماده شده است ظرف دو تا سه سال آینده پروژه تصفیه پساب شهری با کمک های دولتی و بانک توسعه اسلامی، در آن ها اجرا خواهد شد.
استاندار فارس ادامه داد: تامین آب مورد نیاز صنعت، اولویت اول استان است؛ زیرا پایه اقتصادی فارس کشاورزی است و باید به صنعتی تغییر کند و در زمینه کشاورزی نیز باید به سمت کشاورزی مدرن و روش های آبیاری نوین برویم.
افشانی اعلام کرد: بر اساس آخرین نتایج سرشماری جمعیت کشور به حدود 80 میلیون نفر و جمعیت استان فارس به چهار میلیون و 850 هزار نفر رسیده است.
در این جلسه شماری از مدیران استان به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
6118/ 2027
دریافت کننده: پرویندنخت پاردسویی شیرازی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.