مجید درویشی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد 109 هزار و 864 نفر بیمه شده اصلی و 14 هزار و 239 نفر مستمری بگیر اصلی هستند که با احتساب جمعیت تحت تکفل آنها حدود 42 درصد جمعیت استان از مزایای بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند.
وی اضافه کرد: با توجه به 14 هزار و 239 پرونده مستمری بگیر نسبت به پشتیبانی یا حمایتی رقمی معادل هشت است که با دسترسی به این شاخص مشخص می شود در ازای یک مستمری بگیر هشت نفر بیمه پرداز فعال وجود دارد.
به گزارش ایرنا درویشی اظهار کرد: تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی امسال در استان یک درصد و مستمری بگیران نیز 9 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.
وی از ایجاد اشتغال برای سه هزار و 233 نفر در استان در سال جاری خبر داد و افزود: این افراد همچنین تحت پوشش خدمات بیمه ای تامین اجتماعی قرار گرفتند، در یکسال گذشته 119 نفر از بیمه بیکاری برخوردار شدند.
وی ادامه داد: در حال حاضر 6 هزار و 386 نفر بازنشسته، 786 نفر از کار افتاده و چهار هزار و 64 نفر فوت شده در استان دارای پرونده مستمری هستند.
به گفته درویشی این اداره کل با یک واحد ستادی، 9 واحد اجرایی، یک کارگزاری رسمی ، پنج شعبه اقماری دایم، چهار شعبه اقماری غیردایم با 203 پرسنل در بخش بیمه ای عهده دار ارایه خدمات به بیمه شدگان است.
*7557* 2047 * خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.