محمد سنجری عصر چهارشنبه در کمیته اشتغال شهرستان بشرویه افزود: یکی از مهم ترین لازمه های تحقق این مقوله افزایش سرمایه گذاری در کشور است.
وی ادامه داد: با افزایش تحریم ها در چند سال گذشته سرمایه گذار در کشور با چالش روبه رو شد اما امروز با رفع برخی محدودیت های اقتصادی بین المللی دریچه های تازه ای برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی باز شده است.
سنجری اضافه کرد: با ایجاد امنیت برای سرمایه گذاران امروز شاهد سرمایه گذاری داخلی و حتی حضور سرمایه گذاران خارجی در خراسان جنوبی هستیم که این موضوع به مساله اشتغال کمک زیادی می کند.
وی مهمترین راهکار کاهش میزان بیکاری را رشد اقتصادی عنوان کرد و تاکید کرد: زمانی می توانیم رشد اقتصادی پویا و فراگیر داشته باشیم همه بخش های اقتصادی نظیر صنعت، کشاورزی و معدن همپای یکدیگر رشد کرده و فعال باشند.
سنجری اظهار کرد: مقوله اشتغال امری فرابخشی است و برعهده یک نهاد خاص نیست و چالشی است ک حتی دولت های قبل نیز با آن روبه رو بوده اند.
به گزارش ایرنا، سنجری افزود: اگر رشد اقتصادی فراگیر نباشد شاهد کاهش نرخ بیکاری نخواهیم بود بنابراین باید همه در حوزه های مختلف با وفاق و وحدت ملی و پرهیز از گرایش های سیاسی در این راستا تلاش کنیم.
وی گفت: دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته با انجام اقداماتی نظیر تصویب قانون رفع موانع تولید، کاهش نرخ سود تسهیلات و همچنین ثابت نگه داشتن نرخ ارز گام هایی بنیادین در راستای رشد اقتصادی و در نهایت رفع معضل بیکاری انجام داده است.
سنجری فارغ التحصیلان دانشگاهی را سرمایه های علمی و فرهنگی دانست و اضافه کرد: فارغ التحصیلان باید با تغییر نگرش نسبت به فرهنگ کار صرفا به دنبال مشاغل دولتی نباشند بلکه با فراگیری مهارت و کسب تخصص اشتغال زایی کنند و مسئولان نیز در راستای توانمند سازی این افراد تلاش کنند.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد. اشتغال تعهد شده این شهرستان در سال جاری 386 مورد فرصت شغلی بود که این تعهد 100در صد محقق شده است.
جمعیت خراسان جنوبی در سرشماری سال 1390، 732هزار نفر و در سرشماری سال 1395، 780هزار نفر است .
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7550*2047* خبرنگار- نرگس سینایی* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.