روزانه 2تن محصول در این واحد تولید و به بازارهای خراسان جنوبی، رضوی، اصفهان و شهرستان نیشابور عرضه می شود و علاوه بر اشتغال مستقیم 10نفر، زمینه اشتغال پنج نفر را غیر مستقیم فراهم کرده است.
اصحاب رسانه ضمن آشنایی از مراحل تولید عرق و اسانس گیاهی در این واحد، سعید غلامی ، مسئول فنی کارخانه از روند تولید انواع عرق گیاهی، دیگ های مخصوص، پاستوریزه، قرنطینه، تصفیه ، آزمایشگاه میکروبی، بسته بندی و... برای آنها توضیح داد.
این کارخانه 6فروردین سال91 با هدف اشتغالزایی و تولید اسانس و عرقی گیاهی به ثبت رسید و با تولید 45 نوع محصول و دریافت 9میلیارد و 900میلیون ریال تسهیلات طرح توسعه از جهاد کشاورزی و با مجموع 16.5میلیارد ریال سرمایه گذاری در شهریور ماه 95به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا، عضو هیات مدیره کارخانه نیز گفت: سال 93 دستگاه های مورد نیاز خریداری شد و یکسال طول کشید تا مرحله ساخت و نصب دستگاه ها انجام شود.
حسن شیروانی افزود: سال 94 تولید آزمایشی کارخانه شروع شد و همان سال موفق به اخذ واحد نمونه صنعت غذایی خراسان جنوبی شدیم و با کسب این افتخار تاییدیه سازمان غذا و دارو و مجوزهای لازم اخذ و وارد بازار شدیم.
وی بیان کرد: ابتدا با تولید سه محصول خط تولید راه اندازی شد و در سال جاری با 30 نوع تولید کارخانه رسما با حضور مسئولان استان و شهرستان افتتاح شد.
وی ادامه داد: نشان استاندارد اخذ و پس از آن گواهی نامه های ایزو 9001 و ایزو 18001، HACCP و نشان جهانی حلال که در مالزی ثبت است دریافت شد.
شیروانی با بیان این که آذر ماه امسال در نمایشگاه محصول ارگانیک مشهد، تندیس محصول ارگانیک اخذ شد، گفت: نیمی از مواد اولیه در شهرستان طبس و بقیه از استان های مجاور تامین می شود و برای خرید 10 تا 12 تن گل محمدی با کرمان قرارداد بسته شد.
عضو هیات مدیره کارخانه در ادامه از حمایت مسئولان تشکر کرد و خواستار نگاه و توجه جدی تر مردم برای خرید محصول داخلی از جمله این واحد تولید شد..
شهرستان طبس یکی از 11شهرستان تابعه خراسان جنوبی است و 57 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و از آن به عنوان پهناورترین شهرستان کشور و استان یاد می کنند.
شهر طبس در 270 کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
7217*2047* خبرنگار - سجاد نجفی* انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.