یدالله رحمانی، سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در قالب اجرای این طرح، سیب زرد و قرمز به قیمت هر کیلو 30 هزار ریال
و پرتقال به بهای هر کیلو 35 هزار ریال عرضه خواهد شد.
وی ادامه داد: تمام میوه های طرح تنظیم بازار توسط اتحادیه تعاونی باغداران و کشاورزان فارس و از محل تولیدات داخل این استان تامین شده و در بسته بندی های سبدی با وزن 6 و هشت کیلوگرم در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس بیان کرد: این میوه ها که از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند از طریق مراکز توزیع که بنرهای متحدالشکل طرح تنظیم بازار همراه با درج قیمت و کُد واحد فروش در آنها نصب شده، توزیع می شود.
رحمانی، با اشاره به حضور بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف در محل توزیع این میوه ها افزود: شماره تلفن 124 ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت و شماره تلفن 32340000 بازرسی اتاق اصناف به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش ها، انتقادها، شکایت ها و نظرات شهروندان است.
وی، در مورد اقدام های انجام شده در زمینه مدیریت توزیع کالاهای اساسی، اظهار داشت: این کالاهای اساسی که شامل برنج، شکر و روغن است هم اینک بدون محدودیت توسط فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی های مصرف و همچنین صنوف منتخب در استان فارس در حال توزیع است و تاکنون یک هزار و 600 تن برنج نیز توزیع شده است.
رحمانی افزود: شهروندان می توانند با مراجعه به یکی از مراکز یاد شده، برنج هندی 1121 را با قیمت هر کیلو 38 هزار ریال و شکر را به بهای هر کیلو 28 هزار و 500 ریال خریداری کنند.
او ادامه داد: همچین در بحث توزیع گوشت قرمز نیز ستاد تنظیم بازار اقدام به برنامه ریزی در این زمینه کرده و بنا به اعلام و گزارش سازمان جهاد کشاورزی فارس، بازار این کالا در وضعیت تعادلی و مطلوب قرار دارد.
وی گفت: با توجه به میزان تولید و قیمت تمام شده و تقاضای بازار، ستاد تنظیم بازار نیاز به عرضه گوشت مرغ منجمد را احساس نکرد و این آمادگی وجود دارد که در صورت افزایش قیمت ها، بی درنگ به توزیع گوشت مرغ منجمد که توسط شرکت پشتیبانی امور دام، ذخیره سازی شده، اقدام کند.
رحمانی افزود: همچنین ستاد تنظیم بازار، امسال به جای برپایی نمایشگاه فروش بهاره از پانزدهم اسفندماه جاری اقدام به فروش فوق العاده با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه های نظارتی و با محوریت اتاق اصناف کرده است که این روند تا حدود بیستم فروردین 96 ادامه خواهد داشت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس اظهارکرد: همچنین در ایام نوروز با هدف خدمات رسانی مناسب به شهروندان و مسافران نوروزی، 100 واحد نانوایی با پراکندگی مناسب به عنوان کشیک روزهای تعطیل پیش بینی شده است.
وی، در مورد طرح تشدید نظارت بر پایانه های مسافربری نیز گفت: این طرح توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت از بیست و یکم اسفندماه جاری آغاز شده و تا پانزدهم فروردین ماه 96 ادامه خواهد داشت.
رحمانی افزود: در این طرح، بر فعالیت و عملکرد غرفه های صدور و فروش بلیت و غرفه های عرضه کالا و خدمات، نظارت ویژه صورت می گیرد.
وی، در مورد نظارت ویژه بر فعالیت رستوران ها و هتل ها نیز گفت: طبق بخشنامه های سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان، به جز رستوران های مستقر در هتل ها که از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایید شده اند، سایر رستوران ها و فست فودها حق دریافت مبلغی با عنوان حق سرویس ندارند و در صورت مشاهده و اعلام شهروندان با متخلفان برخورد جدی خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس، از فرمانداران شهرستان ها و دستگاه های اجرایی ذی ربط خواست که در ایام تعطیلات نوروز، نظارت بیشتر و دقیق تری داشته باشند تا تصمیمات اتخاذ شده در ستاد تنظیم بازار به خوبی اجرایی شود و مردم بتوانند کالاهای اساسی و مورد نیاز خود را با قیمت و کیفیت مناسب تهیه کنند.
رحمانی گفت: از نیروی انتظامی و پلیس راه نیز انتظار داریم که در ایام نوروز آن محدودیت هایی را که برای تردد کامیون ها در محورها اعمال می کنند در مورد کامیون های حامل میوه نوروزی اعمال نکنند تا میوه مورد نیاز مردم به موقع توزیع شود.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.