به گزارش ایرنا، جواد حق‌شناس شامگاه دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه 102 واحدی در حال واگذاری در منطقه سلطان آباد شیراز افزود: از جمله این برنامه های حمایتی این است که در قالب برنامه مسکن اجتماعی به چهار دهک کم‌ درآمد در شهرهای کمتر از 500 هزار نفر و بالاتر از 500 هزار نفر به ترتیب ماهیانه 200 و 400 هزار تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.
وی با بیان اینکه همه تلاشها برای آن است که محرومان و نیازمندان جامعه از سرپناه مناسب برخوردار شوند، اظهار کرد: در قالب طرح جامع مسکن دو برنامه حمایتی و اجتماعی در نظر گرفته شده که در برنامه اجتماعی، روش‌هایی غیر از ساخت هم پیش‌بینی شده است.
وی ادامه داد : از جمله این برنامه ها آن است که اگر کسی بخواهد از واحدهای اجاره استفاده کند و دارای شرایط آن باشد در شهرهای کمتراز 500 هزار نفر 200 هزار تومان و شهرهای بالای 500 هزار نفر 400 هزار تومان در ماه بن اجاره دریافت خواهد کرد.
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن کشور افزود: مستندات دراین زمینه برای تامین هزینه‌های مسکن از مرکز آمار استخراج می شود که متوسط پرداختی اجاره بها به چهار دهک پایین جامعه را تعیین کرده است.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس نیز در حاشیه این بازدید با بیان اینکه این استان از جمله استان های پیشرو در تامین مسکن افراد نیازمند و بی بضاعت است با اشاره به اینکه خانه دار کردن محرومین و نیازمندان از کارها و امور شاخص و قابل توجه در بنیاد مسکن است گفت : بدون تردید هر قدمی که دراین راه برداشه شود کاری نیکو و شایسته است و بنیاد مسکن در راستای هدف متعالی این سازمان دراین زمینه مشارکت فعال دارد .
عطاء الله زمانی افزود: استفاده از ظرفیت‌های موجود و کمک خیرین در راستای حل مشکلات مسکن این اقشار بسیار راه‌گشا است.
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان فارس نیز با بیان مشخصات فنی پروژه 102 واحدی سلطان آباد شیراز اظهار کرد: پروژه 102 واحدی کوثر 2 سلطان آباد که بخش های زیادی از آن واگذار شده و اکنون مسکونی است به صورت دو طبقه با مصالح بنایی و با رعایت موازین و معیارهای مهندسی ساخته شده است.
رسول پروری افزود: این پروژه اکنون به متقاضیان تحویل شده است و تا اردیبهشت ماه 96 کل طرح مسکونی می شود .
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن استان فارس گفت : طرح 102 واحدی در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع زمین احداث شده و واحدهای مسکونی آن به مسکاحت 100 تا 110 واحد الگویی برای احداث واحد های مسکن شهری است .
6113/ 2027
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.