مرتضی رهنما، سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای مراکز و افرادی که محصولات غیر استاندارد و غیر بهداشتی تولید و روانه بازار کنند، پرونده تخلف تشکیل و به مراکز قضایی ارجاع داده می شود.
وی بیان کرد: این اداره کل از ابتدای سال 95 تا کنون از بیش از 20 هزار مرکز عرضه محصولات غذایی بازرسی کرده است اما
به دلیل کمبود امکانات نتوانسته ایم از تمام واحدهای صنفی فعال در این استان بازرسی های لازم را انجام دهیم.
مدیر کل استاندارد فارس گفت: متاسفانه عده ای سودجو از اعتماد مردم سوء استفاده کرده و با عنوان محصولات سنتی و خانگی مبادرت به عرضه این محصولات به شیوه ای غیر بهداشتی در شهر می کنند.
وی ادامه داد: تولید کنندگان هر کالا به ویژه محصولات غذایی باید قبل از عرضه آن به بازار مصرف، مجوزهای قانونی را دریافت کنند و
در برچسب روی کالاها علاوه بر نشان استاندارد باید مواردی از جمله نشانی دقیق کارخانه یا واحد تولیدی، تاریخ تولید و انقضا و بهای کالا درج شده باشد.
رهنما گفت: مصرف کنندگان نیز باید هنگام خرید کالا به ویژه مواد غذایی و نوشیدنی ها به موارد یاد شده توجه کنند و در صورتی که محصول و یا کالای مورد نظر آنها فاقد مشخصات نام برده است از خرید آن خودداری کنند.
مدیرکل استاندارد فارس بیان کرد: هر نوع مواد خوراکی و یا نوشیدنی که بدون نشان استاندارد، نشانی واحد تولید کننده و فاقد مجوز بهداشت باشد، علاوه بر اینکه توزیع آن خلاف قانون است برای مصرف کنندگان آن نیز خطرات جدی در پی دارد.
6118
خبرنگار: علی مختاری ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.