نیره پیروزبخت روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: تولیدات داخلی با همین میزان کیفیت و استاندارد علاوه بر توان عرضه در بازار داخلی، می توانند رقبای خارجی را پس بزنند.
وی با تاکید بر اینکه تولید کنندگان داخلی باید استانداردهای لازم را ارتقا داده و کیفیت محصولات خود را بالاتر ببرند، گفت:‌ وقتی سازمان استاندارد کیفیت یک کالا را مورد تائید قرار می دهد، پس مردم می توانند با خیال راحت از آن کالا استفاده کنند.
وی اضافه کرد: سازمان استاندارد علاوه بر اینکه موضوع استانداردسازی کالاها را به عنوان یک اولویت قرار داده، کیفیت و کمیت کالاها را نیز مد نظر قرار داده است.
پیروزبخت گفت: در حوزه های مختلف استاندارد تدوین شده است که شامل استانداردهای اجباری، تشویقی و خوداظهاری در واحدهای تولیدی است که باعث بالابردن کیفیت کالاها می شود.
وی ادامه داد: به طور یقین سازمان استاندارد در فضای رقابت پذیری و در داخل کشور به صورت گام به گام با هدف افزایش تولید داخلی با کیفیت بالا به منظور رقابت با کالاهای خارجی، برنامه هایی را تدوین و اجرایی کرده است.
رئیس سازمان ملی استاندارد کشور با بیان اینکه سازمان استاندارد ایران از تولیدات داخلی حمایت خود را اعلام می دارد، بیان داشت: مردم از سلامت و کیفیت کالایی که دارای مهر استاندارد است، اطمینان داشته باشند چرا که در کشور ما تولید محصولاتی نظیر کفش، پوشاک و مواد غذایی با کیفیتی بالایی صورت گرفته و قابل رقابت با محصولات خارجی است.
پیروزبخت در ادامه به برنامه های سال 96 سازمان استاندارد ایران اشاره و تصریح کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری درباره تحقق اقتصاد مقاومتی، برنامه این سازمان پوشش استاندارد و ترویج آن در همه محصولات داخلی اعم از کالا و خدمات تحت پوشش استاندارد است.
وی افزود: این پوشش استاندارد به معنای اجباری بودن کالا نیست، بلکه مردم را به این سمت هدایت خواهد کرد که به صورت خودجوش از تولیدکنندگان کالا مطالبه استاندارد داشته باشند.
رئیس موسسه استاندارد کشور ادامه داد:امسال ابلاغیه هایی به همه دستگاه ها ارجاع شده که هر کالا و خدماتی که تولید می شود پیوست استاندارد داشته باشد.
2098/1535خبرنگار: مریم صوفی ** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.