مهندس محمد علی قلندری سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:‌مؤثرترین مؤلفه اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش بنیان است که براساس تولید، توزیع و کاربرد دانش و اطلاعات شکل گرفته است.
وی ادامه داد:‌استفاده از ظرفیت های دانش بنیان و فنی می تواند نیازهای وارداتی کشور را به حداقل برساند و آرزوی دشمنان نظام را که به تحریم های ظالمانه چشم دوخته اند ناکام بگذارد.
مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس اظهارداشت: نکته بسیار مهمی که حائز اهمیت است نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است که ما نیز فعالیت های عمرانی،علمی و پژوهشی خود را بر اساس مفاد اقتصاد مقاومتی پایه ریزی کرده ایم .
وی ادامه داد: بر همین اساس تلاش شده در طرح ها و پروژه های آب و فاضلاب به صورت صد در صد از مشاوران ، متخصصان و پیمانکاران داخلی استفاده کنیم که در این زمینه روش ها کاملا موفق بوده است .
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: همچنین تمام تجهیزات و امکاناتی که در اجرای طرح ها و پروژه های آبرسانی و فاضلاب خریداری و نصب می شود از تولیدات داخلی است .
وی بیان کرد:دراجرای طرح های فاضلاب که در ایجاد آن مهندسی و تجهیزات خاصی لازم است نیز با توانمندی متخصصین ایرانی، تقریبا به خودکفایی رسیده ایم و استفاده از تجهیزات خارجی صرفا منوط به نبودن نمونه داخلی آن است.
قلندری در ادامه سخنان خود با اشاره به این مطلب که برای رسیدن به فضای مناسب پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی ابتدا باید الگوی مصرف را در جامعه اصلاح کرد گفت : اصلاح الگوی مصرف که به معنی نهادینه کردن روش های صحیح استفاده از منابع موجود کشور است، سبب ارتقای شاخص های زندگی و کاهش هزینه ها می شود و زمینه ای برای گسترش عدالت است.
وی ادامه داد:‌شناخت و تحلیل الگوی مصرف ملی از آن رو مهم است که ما را در جهت گیری و سیاست گذاری های کلان اقتصادی یاری می کند زیرا مصرف، بخش اصلی اقتصاد هر کشوری است.
قلندری ساز و کارها و مؤلفه های مقاوم سازی اقتصادی را تشریح کرد وگفت:اقتصاد زمانی واجد مقاومت می شود که علاوه بر مشارکت سرمایه های مردم در اقتصاد، خود مردم نیز به عنوان تولیدکننده و مصرف کننده و توزیع گر، فعالانه به ایفای نقش بپردازند.
مدیرعامل آبفای فارس گفت:‌ اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از مصرف گرایی موجب کاهش هزینه ها، دستیابی به سیاست گذاری های صحیح اقتصادی و در نهایت فراهم کننده زمینه مناسب برای دست یابی به اقتدار ملی می شود.
قلندری بیان کرد:برای رسیدن به رشد و شکوفایی اقتصادی باید از تمام ظرفیت ها، به خصوص زمان و مکان ، استفاده حداکثری کرد،مؤثرترین مؤلفة اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است که در آن تولید، توزیع و کاربرد دانش و اطلاعات، عامل و محرک رشد اقتصادی و اشتغال در تمامی فعالیت های اقتصادی است.
وی ابراز امید واری کرد با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی و اتکا به توانمندی ها و ظرفیت های داخلی بتوان اقتصادی پویا ، درون گرا و توسعه یافته را رقم زد.
مصاحبه : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.