دکتر محمد هادی ایمانیه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:‌ترجیح می دهیم از کالای ایرانی استفاده کنیم ولو اینکه این کالاها و تجهیزات با 10 درصد قیمت بالاتر تامین شود.
وی برلزوم افزایش کیفیت کالای ایرانی وانطباق با استانداردها درحوزه پزشکی تاکید کرد.
ایمانیه گفت:پزشکان، مسئولان بیمارستانی و همه دست اندرکاران حوزه سلامت می توانند با ترغیب و تشویق خرید کالای ایرانی در این مهم سهیم باشند.
وی بیان کرد:مردم می خواهند رونق اقتصادی را در زندگی خود حس کنند، اقتصاد مقاومتی همان رفع مشکلات کشور است که از راه های ورود به این عرصه کمتر شدن استفاده از تجهیزات خارجی به ویژه تجهیزات قاچاق و مصرف بهینه لوازم و محصولات داخلی و ایرانی است .
ایمانیه اضافه کرد : اگر همه مصمم شویم و در سال اقتصاد مقاومتی حتی از مصرف یک قلم کالای قاچاق خارجی هم جلوگیری کنیم در مسیر اقتصاد مقاومتی قرار گرفته ایم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:‌صرفه جویی در هزینه های درمان، یکی از مسائلی است که حائز اهمیت است، استفاده از کالا و تجهیزات درمانی ایرانی با هدف صرفه جویی در هزینه های درمان است .
ایمانیه گفت:‌در دانشگاه علوم پزشکی شیراز یک حد متوسط برای تجویز داروها و استفاده از وسایل و تجهیزات مشخص شده است و پزشکان موظف شدند که به متوسط تعیین شده از طرف این دانشگاه عمل کنند.
وی افزود: در صورتی که اهمیت خرید کالای ایرانی و آسیب هایی که خرید کالای خارجی و قاچاق برای اقتصاد به وجود می آورد برای مردم تبیین نشود اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا نخواهد کرد.
ایمانیه بر لزوم فرهنگ سازی برای استفاده از کالای ایرانی تاکید کرد و با بیان اینکه قاچاق کالا نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی است گفت : ورود کالای قاچاق به کشور تولید ملی را به نابودی می کشاند.حوزه سلامت از جمله حوزه هایی است که در برخی از بخش های آن مانند بخشهایی لوازم آرایشی و بهداشتی بشدت کالای قاچاق و کالای نامرغوب امکان نفوذ در جامعه دارد. استفاده از کالاهای نامرغوب خارجی در این حوزه ها هیچ تضمینی برای حفظ سلامت شهروندان ایجاد نمی کند .
ایمانیه با اشاره به رکود اقتصادی، افزایش تورم و تعطیلی برخی کارخانه ها گفت : قاچاق کالا سبب تعطیلی بسیاری از کارخانه ها و بیکار شدن تعداد زیادی از کارگران می شود، در حالی که ما مشابه تجهیزات پزشکی خارجی را در داخل کشور داریم و این محصولات گاه با کیفیت بهتر هم عرضه می شود چرا باید بر استفاده از تجهیزات خارجی تاکید ورزیم ؟
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد : وقتی تولیدات داخلی داشته باشیم و بیمارستان ها از اقلام ایرانی استفاده کنند، میتوان امید داشت که هر گونه تهدیدی در حوزه اقتصاد پزشکی بی اثر شود ، حمایت از تولید داخل باعث ارتقای امنیت داخلی می شود و جامعه ما را در مقابل تهدیدات مصون می سازد .
ایمانیه به مصوبه هیات وزیران اشاره کرد و گفت: این مصوبه تصریح می کند که خرید کالای خارجی اعم از کالای ساخته شده، قطعات و ملزومات آن تحت هر عنوان در صورتی که دارای تولید مشابه داخلی باشند، ممنوع است ، کالای ایرانی برچسب اصالت دارد و سلامت کالا و سلامت مصرف کننده تضمین شده است.
مصاحبه : نیکنام خشنودی ** انتشار:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.