سید حسن قاضی زاده هاشمی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح مرکز رادیولوژی و انکولوژی ایران مهر بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: در گذشته به خاطر وجود واسطه ها و دلال ها وسایل و تجهیزات پزشکی که از کشورهای ثالث خریداری می شد از لحاظ کیفیت و قیمت با مشکل مواجه بود.
وی گفت: با توجه به گسترده بودن طیف وسایل و تجهیزات پزشکی، اکنون بخشی از تجهیزات پزشکی در کشور تولید می شود.
وی در ادامه به مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی بیرجند اشاره کرد و افزود: این مرکز به عنوان یکی از پروژه های مهم و بزرگ مجمع خیرین سلامت در خراسان جنوبی با کمک افراد خیر به اتمام رسید.
به گزارش ایرنا هاشمی اظهار کرد: ایجاد و راه اندازی مراکز درمان سرطان در سراسر کشور از افتخارات وزارت بهداشت است و امید است شاهد پیشگامی مردم و افراد خیر در احداث اینگونه پروژه های مهم باشیم.
وی یادآور شد: احداث مرکز رادیوتراپی بیرجند مدیون تلاش های افراد خیر در خراسان جنوبی است، وزارت بهداشت نیز برای تجهیز این مرکز تلاش کرد.
وی ادامه داد: تامین 2 دستگاه مورد نیاز و مهم در این مرکز که باید از خارج کشور تامین شود در دست اقدام است و بعد از خریداری وارد استان خواهد شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه انواع داروها برای بیماران صعب العلاج در کشور موجود است، عنوان کرد: پزشکان تلاش کنند داروهای داخلی را برای بیماران صعب العلاج به ویژه بیماران سرطانی تجویز کنند.
ساخت مرکز رادیوتراپی و انکولوژی ایران مهر خراسان جنوبی با 6 هزار مترمربع زیربنا سال 1390 در بیرجند آغاز شد.
تاکنون 125 میلیارد ریال برای احداث این پروژه هزینه شده است که 90 درصد توسط افراد خیر و 10 درصد هزینه ها توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند تامین شده است.
با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه 16 اسفند ماه، 2 پروژه بیمارستان آموزشی، پژوهشی و درمانی رازی و مرکز رادیوتراپی و شیمی درمانی در بیرجند افتتاح شد.
خراسان جنوبی با حدود 800 هزار نفر جمعیت دارای 11 بیمارستان در 11 شهرستان استان است که با 950 تخت بیمارستانی فعال به بیماران خدمات دهی می کند.
سفر دکتر قاضی زاده هاشمی روز دوشنبه 16 اسفندماه 95 به خراسان جنوبی پنجمین سفر وی به این استان در دولت تدبیر و امید است.
*7557* 6054 * خبرنگار- رقیه محمدی * انتشار دهنده - مریم پنجابی*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.