به گزارش ایرنا ، دکتر محمد حاتمی شنبه در آیین ویژه بررسی این پارک ضمن ابراز خرسندی از اجرایی شدن پروژه پارک سلامت روان بیان داشت: حضور و مشاوره برخی از استادان سرشناس روانشناسی دانشگاه شیراز در این طرح نشان می‌دهد که علاوه بر ممتاز بودن آن باید بعد علمی فاخری را برای پارک سلامت روان در نظر بگیریم.
وی ادامه داد: دانشگاه شیراز خوشبختانه پشتوانه علمی بسیار مناسبی در علم روانشناسی دارد و می‌تواند در کنار چنین پروژه‌ای حرف‌های بسیاری برای گفتن در سطح بین‌الملل داشته باشد.
معاون نظارت حرفه‌ای و امور کمیسیون‌های سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ضمن تأکید بر لزوم تجاری‌سازی علم اظهار داشت: در دنیای امروز علمی که نتواند خود را به منبع درآمدی برای بهره‌بردارانش تبدیل کند ناگزیر و محکوم به فنا است بنابراین علم روانشناسی هم باید با ابداع و نوآوری اقتصادی و تجاری شود.
حاتمی ادامه داد: در دنیای امروز و کشورهای پیشرفته و درحال‌توسعه روانشناسی خط مقدم مواجهه با مسائل و برنامه‌ریزی‌ها را تشکیل می‌دهد و علوم و نقشه راه دولت‌ها در حوزه‌های مختلف مانند اشتغال، اقتصاد، تولید، امنیت و ... از مسیر این علم می‌گذرد.
وی با اشاره به تجمیع علم، تجربه و کارآفرینی در احداث و راه‌اندازی پروژه پارک سلامت روان گفت: شاید شیراز میزبان از جمله موارد نادر سرمایه ‌گذاری در کشور است که در پروژه پارک سلامت روان فردی با بیش از دو دهه تجربه مدیریت در موضوع روانشناسی و بهزیستی، با پشتوانه تحصیلات دانشگاهی و با بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری شخصی و بدون کمک گرفتن از منابع دولتی و بانکی اقدام به کارآفرینی و خدمت به هم‌وطنان می‌کند و باید این اقدام ارج نهاده شود.
حاتمی با اشاره به حرکت شیب جمعیتی کشور به سمت سالمندی عنوان کرد: این موضوع در روانشناسی سلامت به‌عنوان یک ویژگی باید موردتوجه قرار گیرد و در طرح‌ها و پروژه‌های حوزه‌های روانشناسی باید به موضوعات به ‌صورت جامع نگاه کنیم.
وی افزود: اینکه در پروژه پارک سلامت شیراز طرحی جامع با موضوعاتی از جمله معلولیت‌های ذهنی، اعصاب و روان، مباحث بیمارستانی و کیلینکی، سوءمصرف مواد، سلامت سالمندان، درمان‌های فیزیولوژیک، طب ورزشی و ... با حاکمیت فرهنگ و علم دیده‌شده است مایه مباهات است و به سهم خود این اقدام را مورد تأکید و تقدیر قرار می‌دهیم.
مشاور عالی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در سازمان روانشناسی کشور قطعاً پارک سلامت روان شیراز را به‌عنوان یک نقطه عطف در ارائه خدمت به انسان‌ها مورد توجه و تأکید قرار می‌دهیم و این پروژه را به‌عنوان یک الگوی کشوری مطرح خواهیم کرد.
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار: غلامرضا مالک زاده
6122 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.