به گزارش دریافتی چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، ‌علی همتی افزود:‌ مراکزی که موفق به گرفتن مجوز نشده اند یا شناسایی نشده اند و یا تاکنون بصورت بدون مجوز فعالیت می کرده اند باید در این سامانه ثبت نام کنند.
وی ادامه داد:‌ مراکز دارای مجوز نیازی به ثبت نام در سامانه ندارند و اطلاعات آنان از مراکز صادر کننده مجوز فعالیت اخذ و در سامانه بارگذاری می شود.
همتی اضافه کرد : مهلت ثبت نام در سامانه پایان سال اعلام شده است بنابراین در سال آینده هر گونه جابجایی کالا با قبض انبار یا بارنامه الکترونیکی خواهد بود و امکان ارسال و دریافت کالا از واحد های ثبت نشده سلب می شود .
وی اظهارداشت: ثبت نام در سامانه اینترنتی جامع انبارها به نشانی www.nwms.ir صورت می گیرد و از اول بهمن 95 آغاز شده و تا پایان این سال ادامه دارد وهمه افرادی که حتی یکبار درسال کالا از واحد ارسال و یا دریافت می کنند ملزم به ثبت نام دراین سامانه هستند.
همتی ادامه داد:‌طبق مواد 5 و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دولت مکلف شده است سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند جدید مورد نیاز برای نظارت بر فرآیند واردات، صادرات، حمل، نگهداری و مبادله کالا و ارز ایجاد و راه‌اندازی کند.
همتی افزود:با همین هدف سامانه جامع انبارها راه اندازی شده است که این سامانه اقدام به ثبت مشخصات مبدا و مقصد کالا می کند و سامانه مبادی و مقاصد نیز نامیده می شود .
این مقام اضافه کرد : هدف از راه اندازی این سامانه جلوگیری از حمل بارهای غیرقانونی ، قاچاق و سوء استفاده از نام افراد است، لذا همه افرادی که حتی یک بار در سال کالا از واحد ارسال و یا دریافت می کنند ملزم به ثبت نام در این سامانه هستند .
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس اظهار داشت : با توجه به اینکه پس از اجرای سامانه همه قبوض انبار و بارنامه های صادر شده بصورت الکترونیکی خواهد بود و می بایست کد پستی مبدا و مقصد کالای حمل شده در سامانه ثبت شده باشد لذا امکان ارسال و دریافت کالا از واحد هایی که در سامانه ثبت نشده اند وجود ندارد و هر گونه جابجایی کالا به این واحدها مصادیق قاچاق کالا محسوب می شود.
همتی بیان کرد: چنانچه افراد واجد شرایط در این سامانه ثبت نام نکنند از نظر صدور مجوز و حمل بار با مشکل روبرو می شوند .
تنظیم خبر:‌غلامرضا مالک زاده ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
1876/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.