با حضور مدیر کل پژوهش ستاد مرکزی مبارزقاچاق کالا و ارز کشور و دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و مبارزه با قاچاق کالا استان آذربایجان غربی، کارگاره آموزشی یک روزه ی "مبارزه با قاچاق کالا و ارز" به میزبانی فرمانداری شهرستان ماکو و جمعی از علمای اهل تسنن برگزار شد.



به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی، محمد رضا گلشن پژوه در حاشیه این مراسم با اشاره به تاثیرات مخرب قاچاق در کشور گفت: در کشور ایران قاچاق انواع گسترده ای دارد که تنها راه مقابله با این مسئله هماهنگی تمامی ارگان ها و ادارات به صورت جد می باشد.



وی در ادامه افزود: مردم در جامعه یک فرهنگ غلطی را رواج داده اند که آن هم محبوبیت اجناس خارجی نسبت به تولیدات داخلی در کشورمان می باشد و این زمینه را برای اوج گیری قاچاق تشدید میکند.



مدیر کل پژوهش ستاد مرکزی مبارزقاچاق کالا و ارز کشور با اشاره برچگونگی تشخیص درست کالاهای سلامت محور در کشور گفت: برچسب هایی تعریف شده که بر روی اقلام آرایشی و بهداشتی وحتی غذای و دارویی درج شده است و در صورت عدم رویت می توان فهمید که این جنس از طریق مجراهای غیر قانونی وارد کشور شده است.



وی گفت: در سال ۹۲ کشفیات ما به صورت میانگین ۸۹۲ میلیارد تومان بوده است که حال در سال ۹۵ این آمار به ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

گلشن پژوه در ادامه با ابراز این مطلب گفت: موضل قاچاق مانند ویروسی در پیکر جامعه است و تنها داروی درمان آن ایجاد اشتغال در بین مرز نشینان و تولید محصولات ناب داخلی است.



وی در ادامه با اشاره به وسعت مرزی منطقه آزاد ماکو افزود: در این مسئله نیازمند همکاری و همیاری علمای اهل تسنن و تشیع منطقه آزاد ماکو هستیم.



مدیر کل پژوهش ستاد مرکزی مبارزقاچاق کالا و ارز کشور با اشاره به اهداف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور دراین مسئله گفت: یکی از اهداف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دخیل کردن مردم در همکاری با ستاد برای مبارزه با قاچاق در کشور است 



در ادامه فرمانداران شهرستان های ماکو،شوط، پلدشت، چالدران، امام جمعه شهرستان ماکو و ماموستا جاسمی امام جماعت اهل تسنن با ابراز نکته نظرات و بیان دیدگاها و پیشنهادات خود برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشورپرداختند.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.