دادستان کل کشور گفت: مقام رهبری تاکید کرده‌اند که کالای قاچاق باید آتش زده شود، اگر اشکال قانونی در این زمینه وجود دارد باید رفع شود.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در همایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جمع خبرنگاران گفت: دشمن امروز یکی از سیاست های راهبردی خودش را راه ضربه به اقتصاد انتخاب کرده است. قاچاق اثرات منفی در کشور دارد و  مبارزه با این امر از مهم ترین مبارزات کشور است.

وی تصریح کرد: به نظر من دو راه اساسی برای مبارزه با قاچاق کالا وجود دارد؛ یکی اینکه مرزها را ببندیم که اساسا کالای قاچاق وارد کشور نشود و دوم اینکه به هر راهی که می شود کالای قاچاق کشف شده را معدوم کنیم. مقام رهبری تاکید کرده اند که کالای قاچاق باید آتش زده شود اگر اشکال قانونی در این زمینه وجود دارد باید رفع شود. مجلس باید برای ایجاد قانون کمک کند؛ اگر این امر اجرایی شود هم طمع ورود کالای قاچاق را می گیرد و هم با قاچاقچی ها مبارزه می شود.

دادستان کل کشور در پاسخ به سئوالی درباره کولبرها گفت: کوله‌برها یک عده از مرز نشین ها هستند که از قدیم الایام همین کار را می کردند. راه ارتزاق آن‌ها آوردن جنس از دو مرز است و این افراد مستضعف هستند و باید به آن ها کمک هم بشود، دسته دیگری از این کوله برها اجیر هستند، یک عده سرمایه دار افرادی را اجیر می کنند تا با استفاده از آنها و راه بلدی آنها اقدام به قاچاق گسترده کالاهای قاچاق به کشور کنند که در این راه قطعا نیروهای اطلاعاتی و انتظامی وارد عمل می شوند و آنها را دستگیر می کنند.

وی افزود: برای کوله بران چند وقت پیش اتفاقاتی افتاد که این اتفاقات طبیعی بود، برف و بهمن از اتفاقات طبیعی است و امیدوارم خدا آن ها را بیامرزد.

منتظری ادامه داد: ما هر روز شاهد شهادت ماموران نیروی انتظامی نیستیم و این دلیل نمی‌شود که بگوییم چون مجرمان آزاد می شوند اسلحه بدست می گیرند و قوانین ما باز دارنده نیست.

وی در پاسخ به سئوالی درباره تصمیمات دولت امریکا گفت: از طریق طرح در محاکم بین المللی درباره تصمیمات رییس جمهور تازه کار آمریکا تصمیماتی گرفته شده، عملکردش به قدری ناپسند است که مردم به مقابله با آن پرداخته اند. در دنیا یک نوع تفابل در حال انجام است و مردم در حال مبارزه با آن هستند، امیدواریم که سر عقل بیایند و از این تصمیمات بچه گانه صرف نظر کنند.

دادساتن کل کشور اضافه کرد: ملت ما در طول ۳۸ ساله گذشته نشان داده که این تصمیمات اصلا خللی در روحیه انقلابی گری آنها به وجود نخواهد آورد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره ویلاسازی در شمال کشور و در سواحل دریای خزر نیز گفت: سال های سال این مساله ادامه داشته است و دارد، اما مواردی که گزارش می شود و نشان از تجاوز به دریاست کامل رصد می شود و با آنها برخورد می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.