جمیله کریمی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:دکتر روحانی در سخنان اخیر خود از نقد و تخریب در عرصه عمل به عنوان دو رفتار نامتناظر تعریف جامعی ارائه داد، این دو رفتارانگیزه های متفاوتی را دنبال می کند.
وی ادامه داد:به طورطبیعی انگیزه انتقاد اصلاح و سازندگی جامعه و فرایند حکومت است همراه با یک کنش اجتماعی مبتنی بر نوعی ارزیابی منصفانه استوار است و اما تخریب نه تنها بر برجسته سازی نقاط ضعف رقیب استوار است بلکه با استفاده از ابزارهای تبلیغاتی نقاط قوت را هم ناچیز و گاه منفی جلوه می دهد.
عضو شورای منطقه ای حزب اتحاد ملت ایران ادامه داد:نماداینگونه حرکت های ویرانگردر رفتار رقبای سیاسی دولت که رسانه ها وتریبون های بی شماری را در اختیار دارند، کاملا قابل مشاهده است و تخریبگران برای جبران بی منطقی خود در جلب افکار عمومی در بسیاری از موارد از روش های غیراخلاقی وغیرانسانی بهره می گیرند .
دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش منطقه فارس اضافه کرد:طی سه سال گذشته بر تخریب دولت بارها با ابزارهایی چون شایعه پراکنی ، سیاه نمایی و تا جایی که دولت برخاسته از آرائ مردم را با تهمت و افترا و حرکت های إیذایی مورد حمله قرار دادند و در خصوص حرکت مهم دولت ، مثل برجام هم که نه تنها قدرت جمهوری اسلامی را در عرصه دیپلماسی تعامل به رخ جهانیان کشید و چهره صلح طلبانه ملت ایران را در عرصه بین المللی به نمایش گذاشت و با هدف شکستن تحریم ها و گشایش در عرصه زندگی مردم به سرانجام رسید ، چگونه رفتار می کنند .
وی بیان کرد : حتی برای تأمین منافع گروهی از گفتن دروغ هم ابایی ندارند و با ترویج این رفتار ناپسند و غیر اخلاقی به انسجام اجتماعی لطمه جبران ناپذیری وارد کرده و می کنند .
دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش منطقه فارس اضافه کرد : در آستانه هر انتخاباتی باید فضای جامعه از خرد جمعی و اخلاق سیاسی برخوردار باشد.
عضو شورای منطقه ای حزب اتحاد ملت ایران همچنین به موضوع برخورد دولت با حقوق های نامتعارف اشاره کرد و گفت : سخنان اخیر رئیس جمهوری به روشنگری های قابل توجه در این عرصه پرداخت،در حضوص مبارزه با فساد در کشور باید مسئله ساختاری بررسی شود منظور از ساختار یعنی چارچوب‌هایی که با اتکا به آن‌ها فساد تشکل می گیرد، مورد توجه باشد.
کریمی گفت:‌خلأ قانونی و عدم شفاف سازی و نداشتن باور به نظارت عمومی از مسائل مشکل ‌زا در این زمینه است که شرایطی درکشور بوجود آورده تا سودجویان از نزدیکی به قدرت و با دسترسی به اطلاعات همه چیزها را دور بزنند و به سرمایه کلان برسند.
وی ادامه داد : باید برای مبارزه با این فرایند به موازات بر طرف نمودن خلاء قانونی ، شرایط شفافیت و نظارت عمومی را فراهم کرد و یکی از الزامات آن ایجاد امنیت رسانه ای است ، باید به قانون اساسی تمکین کرد و اصحاب رسانه را به ازای تسهیل نظارت مردمی ، متحمل پرداخت هزینه نکرد و در عوض هزینه رانت سیاسی که منجر به استفاده از رانت اقتصادی می شود را بالا برد و البته تمام اینها در گرو عزم جدی جامعه است و اینکه قوا به دور از جنجال های سیاسی و تعصبات جناحی وارد کارزار مبارزه جدی با این مهم بر آیند.
عضو شورای منطقه ای حزب اتحاد ملت ایران درخصوص فیش های نجومی گفت: تعرض به بیت المال از طرف هر جناح و گروه یا فردی انجام بگیرد مذموم و مستوجب مجازات است و هر چند که جریان شکل گیری این حقوق های نجومی در دولت فعلی برنامه ریزی نشد.
کریمی گفت: ‎البته می بایست دولت روحانی از همان ابتدا با تقویت بعد نظارتی خود ، به این حرکت ناپسند پایان می داد که متاسفانه غفلت شد ، باید یادآور شوم که دولتی که هر لحظه باید آماده خنثی سازی تخریب ها و بحران های ایجاد شده توسط رقیب باشد ، متاسفانه ناخواسته با چنین مشکلاتی مواجه خواهد شد ، در این زمینه رئیس جمهوری با مردم صحبت کرد و گزارش اقدامات انجام گرفته در رفع این مشکل را توضیح داد.
این فعال سیاسی اجتماعی گفت : ‎آنچه که مهم است اینکه امروز افکار عمومی هوشیارانه فضای جامعه را رصد می کند .
مصاحبه از : نیکنام خشنودی ** انتشاردهنده : غلامرضا مالک زاده
6113 / 1876

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.